تاثیر لکنت زبان در نمره اسپیکینگ آیلتس

تاثیر لکنت زبان در نمره اسپیکینگ آیلتس

تاثیر لکنت زبان در نمره اسپیکینگ آیلتس

تاثیر لکنت زبان در نمره اسپیکینگ آیلتس

تعداد زبان آموزان بزرگسالی که خود را برای آزمون آیلتس آماده میکنند و با درجاتی از لکنت زبان درگیر هستند بیش از آن چیزی هست که در نگاه اول به نظر میرسد. پرسش و نگرانی تمامی این زبان آموزان که گاهی از بهترین های کلاس هم هستند این هست که تاثیر لکنت زبان در نمره اسپیکینگ آیلتس به چه صورت است. با تحقیق بیشتر مشخص شد صفحه زیر در سایت رسمی ielts.org به این مساله پرداخته و توضیحاتی مشخص ارایه کرده است. در زیر ترجمه ای از بخش های مربوطه به بخش اسپیکینگ در این صفحه ارایه میشود:

” با توجه به بخشی از محتوای این صفحه در زمینه مشکل برخی شرکت کنندگان در بیان جمله ها به ایشان زمان بیشتری ارایه میشود اما امکان استفاده از علائم در آزمون اسپیکینگ وجود ندارد. ضمنا به جز ضرورت ارایه مدارک پزشکی در این زمینه به مرکز برگزاری آیلتس، ایشان می بایست 3 ماه پیش از روز مورد نظر برای برگزاری آزمون مرکز را در این خصوص آگاه نمایند.

همچنین در موارد شدید اختلال در بخش گفتاری یا شنیداری به گونه ای که ترتیبات بالا همچنان برطرف کننده مشکل نیست(برای مثال لب خوانی در بخش لیسنینگ امکانپذیر نیست)، شرکت کننده از بخش لیسنینگ یا اسپیکینگ معاف خواهد بود و نمره این بخش با توجه به مهارت های دیگر تعیین میشود. امکان معافیت از 1 یا 2 بخش آزمون آیلتس وجود دارد و این مورد در کارنامه توضیح داده خواهد شد. “

.

همچنین در زیر یکی از زبان آموزان عزیز پرسشی در این زمینه داشتند که میتواند راهنمای دیگر دوستان هم باشد:

بی نام says

با سلام خدمت اساتید گرامی یه سوالی داشتم من لکنت زبان دارم، ( نه خیلی و نه کم)، و میخواستم در آزمون زبان شرکت کنم. 1- کدوم آزمون رو پیشنهاد میکنید تافل یا آیلتس؟ 2- ممکنه نمره اسپیگینک رو خوب نیارم؟ با تشکر

درود به شما دوست گرامی اتفاقا بعضی از بهترین بچه های ما با رایتینگ ها و لیسنینگ و ریدینگ عالی مشکل لکنت زبان داشتند و این موضوع همیشه به چشم میخوره. باید عرض کنم تا جایی که من تحقیق کردم و از کسی که خودشون رو اگزمینر معرفی میکردند(نمیدونم واقعا اگزمینر آیلتس بودند یا خیر) پرسیدم به این نتیجه رسیدم که شما باید در زمان ثبت نام این مورد رو اعلام بفرمایید و در بخش اسپیکینگ تایم بیشتری به شما داده میشه. حتی در شدید ترین حالت های لکنت زبان هم فقط مساله روان بودن تحت تاثیر قرار میگیره و این مورد تنها 25% نمره شما هست. اما چون شما اعلام کردید که این مشکل رو دارید بدون شک نمره ای بابت این مووضع از شما کم نمیشه و نمره خوبی خواهید گرفت. تجربه شخصی من نشون داده کسانی که لکنت زبان نسبتا خفیف داشتند به سادگی به نمره 6.5 دست پیدا کردند. بچه هایی که شدیدتر بودند امتحان ندادند یا به من اعلام نکردند ولی این رو مطمئنم که هیچ جای نگرانی نیست. بهترین کار تماس با مرکز مورد نظر و پرسش مستقیم از مسئولین هست. فهرست مراکز مجاز آیلتس سازمان سنجش رو میتونید ببینید: شماره تلفن مراکز، نشانی و ای میل هم در دسترس هست.

همچنین لینک سایت idp در خصوص نیازهای خاص برای عزیزانی که از مشکلات بینایی، شنوایی و گفتاری رنج میبرند:

https://ielts.idp.com/about/special-requirements

.

شرکت در آزمون آیلتس با نیازهای ویژه – همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی سوالات در مسیر آیلتس خواهد بود.