رایتینگ آیلتس Discuss both views

آموزش رایتینگ آیلتس Discuss both views

آموزش رایتینگ آیلتس Discuss both views

رایتینگ آیلتس نوع Discuss both views

در این صقحه درباره رایتینگ آیلتس Discuss both views یا سوالات Discussion Essay که یکی از رایج ترین نمونه سوالات آیلتس هستند صحبت خواهیم کرد. این سوالات معمولا با سوال های نوع Opinion Essay ها اشتباه میشوند و زبان آموزان پاسخ نامناسب برای سوال ها مینویسند. در مجموع 7 گروه سوال رایتینگ آیلتس وجود دارد و باید با شکل ظاهری، استراتژی نوشتن پاراگراف ها و نکات تمامی این انواع برای روز آزمون آماده بود.

همچنین بهترین منابع رایتینگ آیلتس که شامل کتاب های سطح بندی شده و ویدیوهای خودآموز هستند برای دانلود رایگان در دسترس شما عزیزان می باشند.

.

آشنایی با Discussion Essay ها

اولین بخش سوال رایتینگ آیلتس Discuss both views یا Discussion Essay ها یک جمله خبری است که در آن دو دیدگاه متضاد وجود دارد. در بخش دوم از ما خواسته میشود درباره هر دو سوی یک بحث یا Argument صحبت کرده و دیدگاه خودمان را هم ارایه کنیم.

شکل ظاهری سوال های این نوع به این صورت هست:

  • Discuss both views and give your opinion. 
  • Discuss both these views and then give your own opinion. 
  • Discuss both sides of this argument and give your own opinion.

در اینجا هم برای آموزش دقیق تر رایتینگ آیلتس Discuss both views یک نمونه از سوالات استاندارد آیلتس از جلد هشتم آورده شده. با کمک این سوال، سعی میکنیم بیشتر با سوالات Discussion Essay آشنا شویم پس با دقت به سوال توجه بفرمایید و 2 دیدگاه را شناسایی کنید:

آموزش رایتینگ آیلتس Discuss both views

Question: Some people think that it is better to educate boys and girls in separate schools. Others, however, believe that boys and girls benefit more from attending mixed schools.

Discuss both these views and give your own opinion

اهمیت توضیح هر دو دیدگاه در سوالات Discuss both views

یکی از بارزترین ویژگی های سوالات رایتینگ آیلتس Discuss both views درخواست سوال از ما برای صحبت کردن درباره “هر دو دیدگاه” هست. بنابراین این سوال ها با سوالات opinion رایتینگ آیلتس که از ما میخواهد بین دو دیدگاه ناهمسو یکی را انتخاب کرده و برای پشتیبانی از دیدگاه خودمان دلیل بیاوریم متفاوت هست.

سوالات Opinion Essay رایتینگ آیلتس که به آن ها agree یا disagree هم گفته میشود معمولا ظاهری به این صورت دارند:

What is your opinion? / Do you agree or disagree? / To what extent do you agree or disagree?

یکی دیگر از سوالاتی که شرکت کنندگان در آزمون آن ها را با سوالات Discuss both views اشتباه میگیرند سوالات advantages and disadvantages هستند. در این سوالات تنها یک دیدگاه وجود دارد و نمونه ای از آن را در اینجا میبینیم:

School children are using computers in school more than ever.

Discuss the advantages and disadvantages of this and give your own opinion.

بنابراین باید به ظاهر سوال ها دقت زیادی داشته باشیم تا آن ها را اشتباه نگیریم چون ساختار و محتوای پاسخ ها بدون شک تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

.

سه خطای رایج در رایتینگ آیلتس Discuss both views

در اینجا به 3 خطای رایج در نوشتن رایتینگ آیلتس Discuss both views که به دلیل تدریس نادرست یا خطا در تعبیر زبان آموزان ایجاد میشود اشاره میکنیم:

  • عدم اشاره به دیدگاه شخصی هنگامی که پرسش شده است
  • بحث نکردن هر دو دیدگاه در پاراگراف های اصلی
  • برابر بحث نکردن هر دو دیدگاه

یکی از رایج ترین خطاها در این نوع رایتینگ ها ننوشتن دیدگاه شخصی هست. سوال به طور مشخص از ما درخواست میکند که موافقت خود را یکی از دو دیدگاه را اعلام کنیم و عدم انجام این کار نمره معیار Task Achievement ما کاهش خواهد یافت. باید دقت داشته باشیم اینکه با کدام طرف موافق هستیم و درباره آن مینویسیم هیچ تاثیری در نمره ما نخواهد داشت اما باید حتما به هر دو طرف توجه کامل و برابر داشته باشیم.

یکی از خطاهای رایج بیشتر توضیح دادن یا دلایل و پشتیبانی قوی تر ارایه کردن برای طرفی هست که خودمان هم در واقعیت با آن موافقت بیشتری داریم. این روش به یک رایتینگ ناتراز(Unbalanced) و کاهش نمره Task Achievement می انجامد.

 

ساختار رایتینگ های Discuss both views

در اینجا نگاهی دقیق به ساختار IELTS discussion essay ها یا رایتینگ آیلتس Discuss both views داریم. البته با ساختارهای متفاوتی میتوانیم این نوع رایتینگ ها را بنویسیم اما بسیاری از منابع این الگو را پیشنهاد میکنند و البته یادگیری آن ساده و به سرعت هم میتوان آن را نوشت.

1) مقدمه
  • بازنویسی سوال
  • اشاره به یک دلیل برای هر طرف
  • ارایه دیدگاه شخصی
2) پاراگراف اصلی اول
  • جمله اصلی یا Topic Sentence – اشاره به دیدگاهی که با آن موافق نیستیم
  • توضیح دلیل درست بودن این دیدگاه از نظر برخی از افراد
  • ارایه یک مثال
3) پاراگراف اصلی دوم
  • جمله اصلی یا Topic Sentence – اشاره به دیدگاهی که با آن موافق هستیم
  • توضیح دلیل درست بودن این دیدگاه از نظر برخی از افراد
  • ارایه یک مثال

4) نتیجه گیری

  • بازنویس دلایل اصلی به صورت خلاصه و ارایه دیدگاه شخصی

با این ساختار میتوانیم یک رایتینگ 4 پاراگرافی کامل با اشاره به تمامی موارد بنویسیم. در بخش بعدی در خصوص ایده پردازی و محتوای این پاراگراف ها صحبت خواهیم کرد.

.

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس Discuss both views

در اینجا به صورت کوتاه و خلاصه درباره نوشتن یک رایتینگ 4 پاراگرافی Discussion Essay برای سوال مطرح شده در بالا صحبت میکنیم.

گام اول – تحلیل سوال

اولین کار بررسی دقیق سوال و کلیدواژه های آن هست. در مجموع با 3 گروه از لغات در سوال روبرو هستیم

  1. لغات مربوط به موضوع کلی سوال یا Topic Words
  2. کلیدواژه های اختصاصی سوال
  3. لغات مربوط به دستورالعمل سوال

با بررسی سوال بالا مشخص میشود کلمه کلیدی یا موضوع کلی این تاپیک کلمه education است. یکی از خطاهای رایج کلی نوشتن رایتینگ در خصوص تاپیک آموزش و Education هست. بنابراین باید دقت زیادی به دیگر کلیدواژه ها مثل separate و mixed هم داشته باشید تا تصویر درستی از سوال به دست بیاوریم. بی توجهی به کلیدواژه های اصلی و فرعی نمره task achievement ما را کاهش میدهد. اگر با جدول رسمی نمره دهی رایتینگ آیلتس و معیارهای اصلی تعیین نمره آیلتس آشنایی ندارید آموزش مربوطه را با دقت دنبال بفرمایید.

توجه به بر کلیدواژه های اختصاصی تر در سوال نشان میدهد بحث سوال آموزش در دو نوع جدا و مختلط هست و بنابراین در توضیحات باید بر روی این جنبه از آموزش تمرکز کنیم. خط کشیدن دور این کلمات(هایلایت در فرمت کامپیوتری)  یاعث میشود تمرکز ما بر روی این کلیدواژه در سراسر رایتینگ نویسی حفظ شود و خارج از تاپیک(off-topic) ننویسیم.

.

گام دوم – ایده پردازی یا Idea generation

ایده پردازی از مهارت های بسیار مهم در نوشتن رایتینگ آیلتس Discuss both views هست. از نکته های مهم اینکه همیشه سعی کنید بحث را به سمت موضوعاتی ببرید که در آن ها مهارت صحبت کردن بیشتری دارید یا به رشته تحصیلی خودتان نزدیک تر هست. برای مثال پیشنهاد میشود قبل از آزمون بر روی مساله تبلیغات یا آموزش یا کمک دولت و امثال اینها ایده های مختلف را از سمپل ها بخوانید. همچنین میتوانید با استفاده از جزوه های ایده پردازی رایتینگ آیلتس یا ربات های هوش مصنوعی برای آن ایده پردازی های خوبی داشته باشید.

.

تعیین دقیق دیدگاه شخصی در سوالات رایتینگ آیلتس Discuss both views

در ادامه در رایتینگ ها بحث را به همین مسیر برده و به راحتی درباره آن صحبت میکنیم. باید دقت داشته باشید که اینکه دیدگاه واقعی شما کدام مورد هست یا کدام دیدگاه منصفانه تر هست تاثیری بر روی نمره شما نخواهد داشت و نمره شما بر پایه بسط و توضیح منطقی این دیدگاه ها ارایه خواهد شد. اما در نوشتن دیدگاه شخصی باید دقت کنیم تا در سراسر رایتینگ به صورتی مشخص و با فرمتی که در بالا مشخص شد بنویسیم و از ساختار خارج نشویم.

در گام اول ایده پردازی هر چیزی به ذهن شما در پشتیبانی هر یک از دو دیدگاه میرسد را به صورت خلاصه بنویسید. دقت کنید چیزی ضد ایده ها نباید بنویسیم چون از ما درخواست شده از این دو دیدگاه پشتیبانی کنیم و آن ها را بحث یا Discuss کنیم. پس داریم: 

+ Separate Schools:

more concentration / less shame / more secure / better teamwork / less aggression and rivalry

+ Mixed Schools:

better understanding of opposite gender / more ideas / different abilities / prepare for future workplace

در مرحله بعدی باید تنها یک یا دو مورد از تمامی ایده هایی که به ذهن ما رسیده را انتخاب کنیم و بقیه را حذف کنیم. بعضی ایده ها ممکن است بیش از حد کلی یا بیش از حد جزئی و مشابه مثال باشند. مثلا ایده less fight in schoolyard گرچه ممکن است صحیح باشد اما مناسب نوشتن یک پاراگراف نیست چون بیشتر شبیه یک مثال هست. یا مورد they are better together مشخص نیست دقیقا کلمه better به چه معنا هست چون بیش از اندازه کلی نوشته شده. بنابراین تمامی این موارد باید حذف شوند و فقط یک مورد یا دو مورد اصلی و خوب باقی بماند.

در اینجا برای Separate Schools مورد more concentration و برای Mixed Schools مورد prepare for future workplace را به عنوان ایده های اصلی و نهایی انتخاب میکنیم.

کمک از هوش مصنوعی برای ایده پردازی رایتینگ آیلتس

یکی از روش های جدید و بسیار جذاب، ایده پردازی برای تاپیک های رایتینگ ایلتس با هوش مصنوعی هست که آموزش آن جداگانه به طور کامل در www.ielts2.com ارایه شده است. فهرستی که در ادامه میبینیم را با همین روش ایجاد کردیم:

.

گام سوم – تمرکز بر روی لغات مربوط به تاپیک و پارافریز های آن ها

مرحله بعدی در نوشتن رایتینگ آیلتس Discuss both views و یکی از نکات مهم برای دریافت نمره بالاتر در بخش لغات رایتینگ دقت به عدم تکرار کلیدواژه هاست. در حالت ایده آل باید کوشش کنید اولا 90% کلمات داخل سوال مستقیما در رایتینگ ما کپی و تکرار نشود و دوم اینکه حتی لغات خودمان را هم بیش از 2 بار تکرار نکنیم. اگر با تکنیک های پارافریز کردن در رایتینگ ایلتس آشنایی ندارید حتما آموزش مربوطه را دقیق مطالعه کنید.

همچنین در خصوص دایره لغات و تسلط بر لغات و کالوکیشن های کابردی برای هر تاپیک پیشنهاد میکنیم لیست لغات موضوعی آیلتس pdf را حتما دانلود و تمرین بفرمایید. تسلط بر لغات در موضوع مد نظر میتواند عامل مهمی برای رساندن درست منظور و افزایش نمره در معیارهایی باشد که اصلا ارتباطی به لغت ندارند.

هوش مصنوعی برای لغات مربوط به تاپیک رایتینگ آیلتس

هوش مصنوعی در زمینه پیشنهاد کلیدواژه و لغات به صورت موضوعی میتواند بسیار سودمند باشد. در اینجا از ربات هوش مصنوعی تلگرام درخواست کردیم کلیدواژه های مربوط به مدارس جدا و مختلط را برای ما فهرست کند:

Separate Schools:
1. Gender-specific education
2. Single-s….ex schools
3. Segregated education
4. Gender-segregated schools
5. Educational segregation
6. Boys’ schools
7. Girls’ schools
8. Gender-based schools
9. Separate schooling
10. Educational diversity

Mixed Schools:
1. Co-education
2. Integrated schools
3. Mixed-gender schools
4. Boys and girls together
5. Gender-inclusive education
6. Coeducational institutions
7. Gender-neutral schooling
8. Mixed-s…….ex schools
9. Inclusive education
10. Gender-mixed learning environments

.

گام چهارم – نوشتن مقدمه رایتینگ آیلتس Discuss Both Views

یک مقدمه خوب برای رایتینگ ایلتس Discuss both views با شامل 3 بخش اصلی باشد:

1) پارافریز یا بازنویسی سوال

2) Outline Sentence یا اشاره به دو دلیل اصلی

3) ارایه دیدگاه شخصی یا Thesis Statement

.

یک پاراگراف خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • بین 2 تا 3 جمله باشد
  • بین 40 تا 60 کلمه باشد
  • نوشتن آن بیش از 5 دقیقه زمان نبرد.

در ادامه به 3 بخش اصلی مقدمه نگاهی خواهیم داشت:

بخش اول مقدمه: پارافریز کردن سوال

همانطور که گفتیم جمله اول مقدمه باید بازنویسی یا پارافریز خود سوال باشد. در بالا اشاره کردیم که سوال به این صورت هست:

Question: Some people think that it is better to educate boys and girls in separate schools. Others, however, believe that boys and girls benefit more from attending mixed schools.

بنابراین باید کار را با بازنویسی این بخش آغاز کنیم. ساختارهای مختلفی را میتوان برای این بازنویسی استفاده کرده که 3 مورد را در ادامه میبینیم:
  • Some people argue that… while others say that…

  • It is considered by some…. while there are others who think….

  • It is often argued that… whilst others disagree and think…

با انتخاب یکی از این ساختارها و پارافریز سوال میتوانیم جمله اول را بنویسیم. معمولا پیشنهاد میشود با دیدگاهی که با آن موافق نیستیم کار را آغاز کنیم. جمله بازنویسی شده ما به این صورت هست:

Paraphrased question: Some people argue that if boys and girls are educated separately, they will be better off, while others maintain that coeducational institutions can deliver a better result.

در اینجا باید دقت داشته باشیم نیازی به پارافریز و استفاده از هم معنی برای تک تک کلمات نیست و تنها در مورادی که به طور طبیعی میتوانیم این بازنویسی را انجام دهیم باید نسبت به آن اقدام کنیم. اما باید کوشش کنید تا جایی که امکان دارد لغات تکراری از سوال استفاده نکنیم.

بخش دوم مقدمه: نوشتن Outline Sentence

در ادامه جمله با اشاره به دو دلیل اصلی(Outline Statement) کار را ادامه میدهیم. این دو دلیل به 2 پاراگراف اصلی در ادامه رایتینگ ما تبدیل میشوند. جمله پایانی مقدمه هم جمله تز یا Thesis Statement هست که در آن دیدگاه شخصی خودمان را عنوان میکنیم. بنابراین در ادامه داریم:

خلاصه دو دلیل اصلی یا Outline Statement:

While separate schools help students to concentrate on their lessons, mixed schools do a better job in preparing pupils for a future workplace where male and female employees need to work together.

بخش سوم مقدمه: Thesis Statement

در جمله تز یا Thesis Statement باید به دیدگاه شخصی خودمان اشاره کنیم. همچنین میتوانیم دیدگاه شخصی و دیدگاه دوم را همراه با هم در یک جمله بنویسیم.
خلاصه دو دلیل اصلی + نظر شخصی (Outline Statement + Thesis Statement):
Separate schools help students to concentrate on their lessons, but I believe mixed schools do a better job in preparing pupils for a future workplace where male and female employees need to work together.
با ترکیب این 3 بخش اصلی، نسخه پایانی مقدمه را به صورت زیر خواهیم داشت:

رایتینگ آیلتس Discuss both views

این مقدمه 3 عملکرد مهم دارد:

  • به اگزمینر نشان میدهد شما به درستی متوجه سوال شده اید.
  • اگزمینر را راهنمایی میکند که رایتینگ شامل چه مواردی خواهد بود.
  • به شما کمک میکند تا هنگام نوشتن از موضوع خارج نشوید.

دو ایده اشاره شده در مقدمه به دو پاراگراف اصلی ما در بخش بعدی تبدیل میشوند پس محتوای پاراگراف های اصلی ما به این صورت هستند:

  • پاراگراف اصلی اول درباره موضوع concentration در مدارس جدا
  • پاراگراف اصلی دوم درباره prepare for future workplace

.

گام پنجم – نوشتن پاراگراف اصلی رایتینگ Discuss both views

پاراگراف اصلی اول رایتینگ آیلتس Discuss both views یا Discussion Essay ها شامل 3 بخش اصلی هستند:

  • جمله اصلی یا Topic Sentence – توضیح درباره دیدگاهی که ما با آن موافق نیستیم
  • توضیح – ارایه اطلاعات بیشتر درباره اینکه چرا گروهی چنین باوری دارند و بسط موضوع
  • مثال – ارایه یک نمونه مشخص تر برای فهم بهتر مطلب توسط خواننده

معتبرین رفرنس های آموزش آیلتس پیشنهاد میکنند پارارگاف اول را درباره دلیلی که با آن موافق نیستیم بنویسیم و سپس در پاراگراف دوم دلایلی برای موردی که با آن موافق هستیم بیاوریم. به همین منظور پاراگراف اول را با Separate schools آغاز میکنیم.

نحوه نوشتن پاراگراف اصلی اول

پاراگراف اصلی اول با جمله اصلی یا Topic Sentence آغاز میشود که ایده اصلی پاراگراف را خلاصه و کوتاه بیان میکند. این جمله بسیار با اهمیت هست اما نباید آن را پیچیده یا طولانی بنویسیم. این جمله همچنین در ایجاد جریان منطقی بین پاراگراف ها نقش مهمی بازی میکند و مثل یک تابلوی جاده ای (Sign Post) به خواننده نشان میدهد مسیری که در آن هستند به کدام سمت هست و پاراگراف دربرگیرنده چه محتوا و توضیحاتی هست.

اگر در ارایه و بسط منطقی(development) ایده ها و توضیحات در پاراگراف موفق عمل کنیم، نمره بالایی در 2 معیار مهم task achievement و cohesion & coherence دریافت میکنیم که 50% کل نمره رایتینگ ما را تشکیل میدهند. در جدول نمره دهی رایتینگ آیلتس به طور کامل درباره این معیارها صحبت شده است و اگر با این Band Score ها آشنایی ندارید حتما آموزش مربوطه را دنبال بفرمایید.

نوشتن 3 قسمت پاراگراف اصلی

جمله اصلی او یا Topic Sentence ما برای پاراگراف اول به این صورت هست:
Topic Sentence: On the one hand, some people argue that separate schools may be able to help students have a better concentration on their lessons because of the absence of opposite gender in learning environments. (33 Words)
در ادامه با Explanation Sentence و توضیح موردی که در جمله اصلی یا topic sentence مطرح کردیم کار را ادامه میدهیم تا اگزمینر متقاعد شود چرا دلیلی که اشاره کردیم واقعا میتواند صحیح باشد:

Explanation Sentence: Young children are naturally attracted to the people of other gender and this attraction grows only stronger while they mature. If teenagers do not attend same classes and do not spend so much time with other gender, no romantic involvement occurs between them, so they will be able to focus on their studies without any distraction. (56 words)

در اینجا مهم ترین توضیحات برای متقاعد کردن خواننده در خصوص اینکه چرا واقعا separate schools میتواند در کاهش distraction و افزایش focus موثر باشد. در ادامه با Example Sentence و ارایه یک مثال خوب در همین راستا، کوشش میکنید پشتیبانی بیشتری برای ایده اصلی و topic senescent ارایه کنیم.

نکته های مهم درباره مثال در پاراگراف اصلی

باید دقت کنیم اگر مثال واقعی برای تاپیک مد نظر پیدا نکردیم میتوانیم یک مثال فرضی بنویسیم. اگزمینر هرگز واقعی بودن این مثال را در نظر نخواهد داشت و فقط باید روی منطقی بودن گفته ها و ارتباط آن را ایده اصلی مطرح شده در پاراگراف تمرکز کنیم. ضمنا باید از ارجاع به تحقیقات علمی و آمار رسمی خودداری کنیم. مثال را به این صورت داریم:

Explanation Sentence: A good example of this is the hardworking students with remarkable tenacity in my country, who study day and night to prepare themselves for the national achievement test. Since they have no preoccupation, they only focus on their lessons to excel at exams. (43 words)

با پیوند این 3 جمله نسخه نهایی پاراگراف اصلی اول را به این صورت خواهیم داشت:

.

نحوه نوشتن پاراگراف اصلی دوم

پاراگراف اصلی دوم در رایتینگ آیلتس Discuss both views هیچ تفاوتی از نظر فرمت با پاراگراف اول ندارد. تنها محتوا متفاوت است که همانطور که در بالا صحبت کردیم در آن دیدگاه دوم که دیدگاه خود ما هست در آن بحث میشود. پس باز هم فرمت زیر را برای پاراگراف دوم داریم:

  • جمله اصلی یا Topic Sentence – توضیح درباره دیدگاه دوم که ما با آن موافق هستیم
  • توضیح – ارایه اطلاعات بیشتر درباره اینکه چرا گروه دوم چنین باوری دارند و بسط موضوع
  • مثال – ارایه یک مثال برای پشتیبانی بیشتر موضوع و قانع کردن بیشتر خواننده

با پیوند 3 بخشی که اشاره شد برای پاراگراف اصلی دوم داریم:

رایتینگ آیلتس Discuss both views

.

گام ششم – نوشتن پاراگراف نتیجه گیری (Conclusion)

پاراگراف نتیجه گیری به باور بسیاری، ساده ترین بخش رایتینگ آیلتس هست. در نوشتن پاراگراف Conclusion یا نتیجه گیری در رایتینگ آیلتس Discuss both views دو کار باید انجام شود:

  • خلاصه کردن نکته های اصلی یا Main idea
  • موضع گیری و اعلام دیدگاه شخصی

هر دوی این ها را میتوان در یک جمله نوشت. اگر بعد از نوشتن این پاراگراف، رایتینگ شما همچنان زیر 250 کلمه حداقل تعیین شده در سوال هست، میتوانید یک جمله در خصوص پیشبینی(Prediction) یا یک جمله در خصوص پیشنهاد(Suggestion) پیرامون همین موضوع به پاراگراف نتیجه گیری اضافه کنید.

ویژگی های یک پاراگراف نتیجه گیری خوب

یک پاراگراف نتیجه گیری خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • رایتینگ را به شکل ساده و منطقی به پایان برساند
  • تمامی دیدگاه ها را به هم اتصال دهد.
  • دیدگاه یا دلایل شخصی نویسنده را جمع بندی کند
  • و به پرسش مطرح شده پاسخ دهد.

اگر در تمامی این موارد موفق باشیم، نمره task achievement و cohesion & coherence بالاتری دریافت میکنیم و همانطور که در همین صفحه گفتیم این دو معیار 50% کل نمره رایتینگ ما را تشکیل میدهند.

پاراگراف نتیجه گیری را حتما با یکی از این دو عبارت آغاز کنید و از کاربرد عبارت های دیگر به خصوص عبارت های غیر رسمی و غیر آکادمیک خودداری کنید:

  • In conclusion

یا

  • To conclude

در اینجا باید به ایده های اصلی خیلی کوتاه و در یک جمله اشاره کنیم. نکته مهم اینکه پاراگراف نتیجه گیری ما شباهت زیادی به مقدمه ما دارد چرا که  در مقدمه هم به هر دو ایده اصلی و دیدگاه اشاره کردیم. بنابراین میتوانیم همین مقدمه را به صورت خیلی کوتاه بازنویسی کنیم.

مقدمه ای که نوشتیم:

و پاراگراف نتیجه گیری:

.

و در پایان با پیوند هر 4 پاراگراف، پاسخ کامل را به صورت زیر خواهیم داشت:

.

مطالعه بیشتر درباره سوالات رایتینگ دیسکاشن

در این بخش چندین سایت مرجع و قابل اعتماد در خصوص آموزش کامل سوالات رایتینگ آیلتس Discuss both views همراه با تمرین معرفی میکنیم که میتوانید بعنوان منبعی برای مطالعه بیشتر استفاده بفرمایید:

https://www.ieltsjacky.com/ielts-discussion-essays.html

https://ieltsliz.com/ielts-discussion-essay-model-answer

https://howtodoielts.com/ielts-task-2-discussion-essay-discuss-both

.

جمع بندی و کلام پایانی

در این صفحه آموزش رایتینگ آیلتس Discuss both views را به صورت کامل ارایه کردیم و نمونه هایی در دسترس شما قرار دادیم. در پایان میتوانید برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) را دنبال کنید. برای انجام رایتینگ نویسی و تست های ریدینگ و لیسنینگ روزانه در گروه تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.