انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

در این صفحه درباره 7 نوع سوال ممکن در تسک دوم رایتینگ آیلتس صحبت خواهیم کرد و به نکته ها و فرمت هر یک خواهیم پرداخت. همانطور که در ادامه مشخص هست تک تک این سوالات در صفحه های جداگانه به طور کامل آموزش داده شده و برای هر یک سمپل های نمره 7+ در دسترس شما عزیزان می باشد. همچنین برای دانلود بهترین منابع رایتینگ آیلتس در سایت www.ielts2.com نشانی مربوطه را دنبال بفرمایید. (تاریخ انتشار اولیه این نوشته 4 سپتامبر 2016)

.

7 نوع سوال در رایتینگ آیلتس تسک 2

به استناد سایت مرجع idp، در رایتینگ تسک 2 ایلتس با 7 مدل سوال سر و کار داریم. البته در هر آزمون آیلتس فقط یک نوع سوال را میبینیم اما از آنجایی که پیشبینی نوع سوال ها ممکن نیست باید برای تمامی این انواع آماده باشیم. با کلیک بر روی هر سوال میتوانید اطلاعات دقیق را در صفحه جداگانه دنبال بفرمایید:

1) Opinion Essays

2) Discussion Essays

3) Problem Solution Essays / Cause and Solution Essay 

4) Advantages & Disadvantages Essays

5) Double Question Essays / Multipart Essay

6) Multipart and Opinion Essay 

7) Positive or Negative Development Essay 

.

1. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Opinion Essay

رایج ترین سوالات رایتینگ ایلتس که با نام agree or disagree’ یا ‘argumentative’ هم شناخته میشوند. این نوع سوال ها چنین ظاهری دارند:

  • What is your opinion?
  • Do you agree or disagree?
  • To what extent do you agree or disagree?

یک نمونه از سوالات opinion Essay را در اینجا میبینیم:

نمونه رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 2 - نمره 8

اما برای پاسخ به این سوالات باید (1) یکی از دو طرف را انتخاب کرده، (2) دیدگاه خودمان را به صورت مشخص در مقدمه اعلام کنیم، (3) در تمامی متن رایتینگ از این دیدگاه دفاع کنیم و چیزی بر ضد آن ننویسیم و (4) در توضیحاتمان مشخص کنیم چرا چنین دیدگاهی در این زمینه داریم.

اینکه کدام طرف را برای دفاع انتخاب میکنید تاثیری در نمره شما ندارد. پس باید طرفی را انتخاب کنیم که توضیح دادن آن برای ما ساده تر باشد. ضمنا دقت داشته باشید همانطور که گفتیم در کل رایتینگ چیزی بر ضد دیدگاه خودمان ننویسیم. 

در تصویر زیر یکی از رایج ترین فرمت های رایتینگ نویسی آیلتس که به فرمت 4 پاراگرافی معروف هست را میبینیم. همانطور که مشخص هست بعد از مقدمه، در پاراگراف اول دلیل اول با توضیحات و مثال نوشته شده است. در پاراگراف دوم هم همین محتوا برای دلیل دوم دیده میشود و در پایان پاراگراف نتیجه گیری را خواهیم داشت.

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

اگر با این فرمت آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم از آموزش گام به گام رایتینگ نویسی تسک 2 آیلتس بازدید بفرمایید.

.

2. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Discussion Essay 

این نوع سوالات که باز هم مثل سوالات opinion essay ها بسیار رایج هستند، از ما میخواهد دو دیدگاه را بررسی کنیم. همچنین معمول هست که سوال دیدگاه ما را هم درخواست میکند. یکی از خطاهای رایج در این نوع سوال، پاسخ کامل به یکی از دیدگاه ها و ارایه توضیح ناقص در خصوص سوال دوم هست که در این حالت Essay ما از حالت متعادل خارج میشود و نمره task achievement را از دست میدهیم. اگر با معیارهای نمره دهی رایتینگ ایلتس آشنایی ندارید جدول مربوط را دقیق بررسی بفرمایید.

در اینجا نمونه های واقعی و رسمی آزمون های دوره های قبل آیلتس از این نوع را میبنییم:

IELTS Writing Task 2 Sample Free Share Information

.

یکی از روش های پاسخ به این نوع سوال ها عبارت است از مخالفت ما با دیدگاه اول و سپس توضیح اینکه چرا بعضی مردم این دیدگاه را دارند. سپس موافقت ما با دیدگاه دوم و سپس توضیح اینکه چرا بعضی مردم این دیدگاه را دارند و سپس در پایان نوشتن پاراگراف نتیجه گیری و تکرار موضع گیری خودمان هست.

در روش دیگر میتوانیم با هر دو دیدگاه موافق باشیم. مقدمه را با دیدگاه و موضع خودمان آغاز میکنیم و آن را همراه با 2 دیدگاه اصلی مینویسیم و در پاراگراف اول توضیح میدهیم چرا گروهی از مردم دیدگاه اول را دارند. در پاراگراف دوم توضیح میدهیم چرا گروهی دیدگاه دوم را دارند و در نتیجه گیری دیدگاه خودمان را همراه با اشاره به 2 دیدگاه اصلی بسط و توضیح میدهیم. تصویر زیر چهارچوب اصلی رایتینگ شیوه پاسخ دهی اول را مشخص میکند:

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

.

3. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Problem Solution Essays

به این سوالات گاهی ‘causes and solutions’ و ‘problems and solutions’ گفته میشود. در این نوع سوال یک جمله خبری ارایه شده و اطلاعاتی کلی در خصوص یک مساله به ما میدهد. در ادامه از ما خواسته میشود دلایل این مشکل یا مساله و راه حل های آن را بحث کنیم.

نمونه ای استاندارد از این سوالات که از سری کتاب های کمبریج ایلتس دوره های قبل انتخاب کردیم را میبینیم:

نمونه رایتینگ In spite of Advances in Agriculture People Around World Go hunger

.

خطاهای رایج و فرمت درست Essay

دقت بفرمایید که در این سوالات نباید فهرستی طولانی از دلایل و راه حل ها بنویسیم. بلکه روش درست انتخاب 1 یا 2 مورد و توضیح کامل آن ها هست. نکته آخر اینکه راه حلی که در رایتینگ نوشته میشود باید دقیقا برای دلیل مطرح شده باشد و از این نظر پیوند منطقی بین آن ها وجود داشته باشد. همچنین به توصیه اگزمینر های آیلتس لطفا فراموش نکنید در پاراگراف های شما یک مثال برای درک بهتر مخاطب وجود داشته باشد.

شکل ظاهری و کلماتی که در این مدل سوال مطرح هست ممکن است متفاوت از یکدیگر باشد.اما معنای نهایی آن ها اشاره به دلایل یک معضل و درخواست راه حل های برای این دلایل هست.

در اینجا فرمت کلی رایتینگ آیلتس برای سوالات Problem Solution را میبینیم. این فرمت استاندارد در پاراگراف های اصلی با اشاره به مشکل یا دلیل آغاز میشود، با ارایه توضیحات کامل ادامه می یابد. در پایان با نوشتن یک مثال برای جا انداختن هر چه بهتر توضیحات برای خواننده به پایان میرسد.

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

.

4. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Advantages & Disadvantages Essays

در این نوع رایتینگ جمله اول یک جمله خبری است که درباره موضوع مشخصی اطلاعات میدهد. سوال سپس از ما درخواست میکند درباره مزایا و معایب یک موضوع بنویسیم. البته این مدل سوال خود از چند نوع بسیار نزدیک به هم تشکیل میشود در بخش نمونه سوالات میتوانید آن ها را ببینید. همچنین یک نوع بسیار نزدیک به این سوال وجود دارد که در آن باید درباره نکته های مثبت و منفی یک موضوع بنویسیم. این نوع متفاوت در شماره 7 این فهرست صحبت میشود.

در اینجا نمونه هایی از سوالات رایتینگ مزایا و معایب را میبینیم:

سمپل اول رایتینگ های Advantages & Disadvantages

Cambridge 10 General, Writing Task 2, Question

.

سمپل دوم رایتینگ های Advantages & Disadvantages

.

نمونه سوم رایتینگ های Advantages & Disadvantages

رایتینگ آیلتس نوع مزایا معایب - Advantages & Disadvantages

.

اما ساختار رایتینگ ما در سوال های مزایا معایب باید در فرمت زیر باشند. اگر به این تصویر با دقت نگاه کنیم، مقدمه به دیدگاه ها اشاره دارد. سپس در پاراگراف اصلی اول به یک مزیت اشاره کرده و سپس توضیحاتی برای آن ارایه میکنیم. همچنین برای کمک به درک خواننده مثالی ارایه کرده و نتیجه را به صورت مشخص عنوان میکنیم.

در پاراگراف اصلی دوم کار را با نوشتن یکی از معایب آغاز میکنیم و جزئیاتی در خصوص این disadvantage مینویسیم و مثل پاراگراف قبل با نوشتن یک مثال مرتبط و نتیجه آن به صورت مشخص و روشن این disadvantage را برای خواننده مشخص میکنیم. پاراگراف نتیجه گیری که بخش پایانی کار ما محسوب میشود با نگاهی دوباره به ایده های اصلی یک جمع بندی داریم و در صورت نیاز دیدگاه خودمان را هم اعلام میکنیم.

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

.

5. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Double Question Essays

از دیگر انواع رایج سوالات رایتینگ آیلتس،که به ‘direct question’ ،‘two questions’ یا Multipart Essay هم معروف هستند. همانطور که اسم این نوع سوال ها نشان میدهد با 2 سوال در آن ها روبرو هستیم. این دو سوال ممکن است در ارتباط با هم باشند. اما مواردی هم وجود دارد که هیچ ارتباط مشخصی بین دو سوال مطرح شده به چشم نمیخورد. این 2 سوال بعد از یک جمله خبری که اطلاعاتی کلی در خصوص یک موضوع ارایه میکند طرح میشوند.

در اینجا نمونه هایی از این سوال ها را میبینیم:
.

نکات سوالات نوع Double Question Essays

در این سوال ها باید دقت داشته باشید هر دو سوال را به صورت کامل توضیح دهید. همچنین کوشش کنید این سوالات را با سوالات Discussion یا Opinion اشتباه نگیرید و ساختارهایی که در این نوع رایتینگ ها معمول هست را به کار نبرید. آخرین نکته اینکه دقت کنید سوال از شما میخواید موارد یا دلایلی مناسب ارایه کنید آن ها را با توضیح منطقی بسط دهید. بعضی از شرکت کنندگان در آزمون به اشتباه به ارایه فهرستی از پاسخ ها یا دلایل با توضیح ناقص یا بدون توضیح میپردازند. درصورتیکه توضیح منطقی و منسجم برای هر دلیل در این سوالات مد نظر اگزمینر یا تصحیح کننده هست.
.
در اینجا نمایی از فرمت رایتینگ ما در سوالات Double Question را میبینیم. در مقدمه بعد از طرح موضوع باید پاسخی کوتاه به هر یک از 2 سوال بدهیم. همچنین در پاراگراف اصلی اول پاسخ سوال اول را ارایه کرده و آن را بسط و توضیح میدهیم و در پایان پاراگراف مثالی برای روشن شدن هر چه بهتر توضیحات ارایه میکنیم. پاراگراف اصلی دوم مشابه فرمت پاراگراف اول به همین ترتیب پاسخ سوال دوم را داده و بعد از ارایه توضیحات کامل، یک مثال برای روشن تر شدن توضیحات می آوریم. آخرین پاراگراف ما Conclusion هست که در آن به بازگویی هر دو سوال و پاسخ های آن ها میپردازیم.

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

.

6. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Multipart and Opinion Essay

این نوع سوال که در واقع ترکیبی از دیگر انواع سوالات هست هم گاهی در آزمون های آیلتس دیده میشود و بسیاری از شرکت کنندگان به عادت به حفظ کردن انواع سوالات دارند را با مشکل جدی روبرو میکند. 

در این سوالات همانطور که در مثال های زیر مشخص هست دو سوال مطرح میشود که یکی از آن ها دیدگاه شماست. برای پاسخ دادن به آن ها باید یک پاراگراف اصلی را کاملا درباره سوال اول صحبت کنید و پاراگراف دوم یک موضع گیری مشخص درباره سوال دوم باشد. مثلا فقط درباره مثبت یا منفی بودن یا فقط راجع به مخالفت یا موافق با موضوع مطرح شده بنویسید. شیوه دیگر تقسیم پاراگراف دوم اصلی به 2 پاراگراف کوچکتر و نوشتن راجع به هر دو مورد (هم مثبت هم منفی یا هم موافق هم مخالف) در این دو پاراگراف کوچک هست.

نمونه سوالات رایتینگ تسک 2 از نوع Multipart & Opinion Essay:

سمپل نمره 7 رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک دوم

.

.

7. سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – نوع Positive and Negative

آخرین حالت از انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس نوع Positive & Negative هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم این سوالات ار همه نظر شبیه به سوالات مزایا و معایب می باشند و حتی برخی منابع آن ها را یکی میدانند. با اینهمه سوالی که در این مدل Essay ها مطرح هست نکات مثبت و منفی یک موضوع یا رویکرد هست.

شیوه کار هم خوشبختانه ساده هست و کمتر زبان آموزی در این نوع سوال ها گیج میشود. یک پاراگراف اصلی فقط در مورد نکات مثبت و یک پاراگراف اصلی فقط در مورد نکات منفی موضوع مطرح شده مینویسیم. مقدمه و نتیجه گیری به طرح کلی موضوع و اشاره به وجود این نکات مثبت و منفی اختصاص دارد.

در اینجا نمونه هایی از سوالات واقعی Positive & Negative دوره های قبلی را میبینیم:

.

.

Tourists in Difficult Places Sample Writing Task 2

.

انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس – آموزش ویدیویی

مدرسان زیادی در مجموعه های ویدیوی خود به تدریس رایتینگ آیلتس پرداخته اند که از این میان میتوان به استاد Simon، لیز، رایان، جی و دیگران اشاره کرد. هر یک از این مدرسان برجسته به زبان خود کوشش کرده اند به شیوا ترین شکل ممکن این مباحث را تدریس کنند. برای دانلود رایگان تمامی این آموزش های ویدیویی لطفا از صفحه دانلود ویدیوهای سایمون آیتلس با زیرنویس IELTS Simon 2024 بازدید بفرمایید.

.

جمع بندی و کلام پایانی

در این صفحه در خصوص 7 نوع از انواع سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس صحبت کردیم. برای دانلود جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس در کانال منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) همراه باشید. در گروه تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) به صورت روزانه انواعی از تست های ریدینگ و لیسنینگ و نمونه های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس برای تمرین در دسترس قرار میگیرد.