آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

در خصوص امتحان آیلتس بدون شک نام های جنرال یا عمومی و آکادمیک یا دانشگاهی به گوش شما خورده که در واقع دو ماژول یا نوع آزمون آیلتس به شمار میروند و کاربردهای مختلفی دارند. دقت داشته باشید آزمون آیلتس جنرال الزاما از آکادمیک ساده تر نیست و مدرک این دو را هم نمیتوان به جای همدیگر به کار برد. همانطور که در تصویر زیر دیده میشود محتوای بخش ریدینگ و رایتینگ دو آزمون کمی با هم متفاوت هست اما بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ یکسان هستند. در این صفحه در این خصوص اطلاعات کامل ترین خدمت شما عزیزان ارایه میشود. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2Books) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

آیلتس (IELTS) یک آزمون است که برای ارزیابی توانایی زبانی افراد استفاده می شود. این آزمون در دو نوع جنرال (General) و آکادمیک (Academic) ارائه می شود. هر دو نوع آزمون، چهار بخش Reading، Writing، Listening و Speaking را شامل می شوند، اما در برخی جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند.

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟

مقایسه فرمت آزمون آیلتس جنرال وآیلتس آکادمیک

.

تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک – ویدئوی رسمی IDP

.

آیلتس جنرال

آیلتس جنرال برای افرادی طراحی شده است که می خواهند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، به دنبال کار در خارج از کشور هستند یا برای تحصیل در دوره های حرفه ای مانند دوره های حقوق، حسابداری و مدیریت و … اقدام می کنند. در این نوع آزمون، سطح زبان آزموده شده در حد Intermediate به بالا است. همچنین، سوالات این آزمون بر اساس موضوعات عمومی و روزمره طراحی شده اند.

.

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که می خواهند در دوره های تحصیلی و دانشگاهی در خارج از کشور شرکت کنند. در این نوع آزمون، سطح زبان آزموده شده در حد Intermediate به بالا است. همچنین، سوالات این آزمون بر اساس موضوعات علمی و تحصیلی طراحی شده اند.

.

تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک

تفاوت اصلی بین آیلتس جنرال و آکادمیک در سوالات Reading و Writing است. در آیلتس جنرال، سوالات Reading و Writing بر اساس موضوعات عمومی و روزمره طراحی شده اند، در حالی که در آیلتس آکادمیک، سوالات Reading و Writing بر اساس موضوعات علمی و تحصیلی طراحی شده اند.

همچنین، در سوالات Listening و Speaking، تفاوت چندانی بین دو نوع آزمون وجود ندارد و در هر دو نوع آزمون، سوالات بر اساس موضوعات عمومی و تخصصی طراحی شده اند.

بنابراین، قبل از شرکت در آزمون آیلتس، باید تصمیم گیری کنید که به کدام نوع آزمون برای نیازهای خود نیاز دارید.

.

با سازمان مدنظر حتما هماهنگ نمایید

هر سازمانی شرایط ورود ویژه خود را تدوین می نماید. در برخی موارد هر دو نسخه آیلتس ممکن است مورد پذیرش باشد. از لینک چه کسی آیلتس را می پذیرد بازدید کنید و به دنبال سازمان هایی که میخواهید در آنها درخواست کار بدهید به جستجو بپردازید تا دریابید که کدام نسخه برای شما لازم است.

گرچه “سیستم جهانی به رسمیت شناختن آیلتس” متعهد به حفظ یک سابقه بروز از شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی است، با قویا پیشنهاد میکنیم شما نیز شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی را با سازمان تصدیق کننده از طریق بازدید از وب سایت آنها یا تماس گرفتن مستقیم با آنها، بررسی نمایید.

.

شیوه نمره دهی آیلتس

شیوه نمره دهی در سیستم امتیاز دهی 9 نمره ای آیلتس بصورت پیوسته و هماهنگ بوده و در سراسر جهان بعنوان شاخصی مطمئن و معتبر شناخته شده است. مواد آزمون به دقت طراحی می شوند بطوریکه هر نسخه آزمون یک سطح مشخص از دشواری دارد.

.

تعیین نمره آیلتس – ویدئوی رسمی IPD

دانلود فایل

.

مهندس ابوالقاسمی، دریافت کننده نمره 8 آیلتس آکادمیک(از 9 بعنوان نمره کامل) با بیش از 10 هزار ساعت تجربه تدریس و 3 بار شرکت در آزمون رسمی آیلتس در این فایل صوتی 33 دقیقه ای کوشش کرده اند به تمامی پرسش های متداول زبان آموزان در زمینه آزمون آیلتس به ویژه زبان آموزان تازه کار پاسخ های درست ارائه نمایند.

دانلود فایل / بایگانی پادکست های آموزشی Radio-IELTS2 از سال 1395

.

نمره. 9 اسپیکینگ آیلتس پارت سوم – ویدئوی رسمی idp

دانلود مجموعه آموزش های ویدئویی آیلتس

.

آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک؟ – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان