دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود چالشی ترین لغات ریدینگ های کمبریج آیلتس

در سال 1395 و با بررسی فهرست دانلود بهترین منابع آیلتس در بخش لغات به این نتیجه رسیدیم که این منابع متاسفانه به تنهایی براورده کننده نیاز زبان آموزان آیلتس در این زمینه نخواهند بود و معمولا زبان آموزان حتی با به پایان رساندن این کتاب ها و تمرین کافی همچنان در زمان روبرو شدن با تست های ریدینگ استاندارد و اصلی سری کتاب های کمبریج آیلتس از سطح بالای لغات غافلگیر میشوند. به همین منظور به سفارش www.ielts2.com و صرف هزینه قابل توجه فهرست در قابل چند پروژه دشوارترین لغات چندین جلد کمبریج ایلتس مشخص شده و به همراه معنی و مثال به صورت رایگان به زبان آموزان ارایه کرده ایم.

آپدیت سال 1403: لغات دشوار جلد 18 کتاب کمبریج آیلتس به این مجموعه اضافه شد.

.

دانلود رایگان جزوه لغات دشوار کمبریج آیلتس

برای دانلود هر جزوه روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید. تمامی فایل ها به صورت رایگان و با فرمت pdf در دسترس هستند:

✅ Challenging_Vocab_Cambridge_18_Academic_www.ielts2.com - 10.9 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.14.Test 1.www.ielts2.com.pdf - 10.1 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.11.www.ielts2.com.pdf - 27.4 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.10.General.www.ielts2.com.pdf - 9.0 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.10.Academic.www.ielts2.com.pdf - 18.1 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.9.www.ielts2.com.pdf - 11.9 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.8.www.ielts2.com.pdf - 15.2 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.7.www.ielts2.com.pdf - 15.7 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.7-16.Handwritten_Plus Persian (www.ielts2.com).pdf - 10.1 MB

توضیح: مورد آخر یک جزوه دستنویس از یکی از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس هست که از فضای مجازی دریافت کرده ایم و سایت www.ielts2.com این جزوه را تنظیم نکرده است.

.

محتوای جزوه های لغات دشوار کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

.

نحوه استفاده از این فهرست

همانطور که اشاره شد این فهرست بعنوان یک فهرست تکمیلی برای کتاب های مرجعی همچون Essential Words for IELTS انتشارات بارونز و Vocabulary for IELTS انتشارات کمبریج در 2 سطح متوسط و پیشرفته میتواند بسیار سومند باشد و مستقیما شما را مهمترین لغاتی که در سال های گذشته در ریدینگ های کمبریج گنجانده شده آشنا نماید.

پیشنهاد میکنیم اگر با اپلیکیشن های فلش کارت کار میکنید این فهرست را کم کم وارد فلش کارت ها کنید یا بعد از چک کردن معنی در دیکشنری های Advanced کوشش کنید چند مثال برای هر کدام یادداشت کنید. این کار را به خصوص برای لغاتی انجام میدهیم که یادگیری معنی درست و واقعی آن ها برای ما دشوار تر است. و حس میکنیم تصویر درستی از آن ها نداریم. تجربه در کلاس های گوناگون آیلتس نشان میدهد این لغات چالشی و دشوار برای یادگیری معمولا بین 10 تا 15 درصد کل لغات هستند و بقیه معمولا با یک مثال خود در ذهن مینشینند.

در پایان دقت داشته باشید قرار نیست تمامی این لغات را در اسپیکینگ یا رایتینگ به کار ببرید. دو کتابی که  در بالا مثال زدیم لغاتی را فهرست کرده اند که امکان استفاده از آن ها مستقیما در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس وجود دارد. اما این لغات معمولا فقط برای ریدینگ آیلتس مد نظر هستتند. به این معنی که اگر با آن ها برخورد کنیم و بتوانیم معنی درست آن ها را در جمله تشخیص دهیم نیازی به توانایی برای جمله سازی نداریم.

.

منبع تکمیلی لغات برای نمره 7+ ریدینگ آیلتس

بعنوان تکمیل این فهرست چالش برانگیز پیشنهاد میکنیم اپلیکیشن لغات ماگوش(Magoosh) که در زمینه تمرین لغات به صورت دسته بندی و سطح بندی شده بسیار عالی عمل کرده را برای اندروید یا IOS دانلود کرده و حتما استفاده بفرمایید. این اپ رایگان هست و عملکرد فوق العاده ای دارد. با باور ما این اپلیکیشن یکی از مفید ترین ها برای تقویت لغات آیلتس بوده و به همین دلیل در فهرست بهترین اپلیکیشن های آیلتس سال 2024 ما جای دارد.

.

لغات سطح Advanced کمبریج آیلتس – مطالب پیشنهادی

در پایان میتوانید برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس در کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) و همچنین برای انجام تمرین های روزانه در گروه تست زنی و تصحیح رایگان رایتینگ آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.