جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

جدول نمره دهی ریدینگ و لیسنینگ آیلتس آکادمیک

شرکت کنندگان در امتحان آیلتس آکادمیک و جنرال در بخش ریدینگ و لیسنینگ یا بخش خواندن و مهارت شنیداری به 40 پرسش پاسخ میدهند و نمره نهایی آن ها بر پایه نمره 9 و با شمارش تعداد پاسخ های درست ایشان به این 40 سوال تعیین میشود. اما این شمارش چگونه است؟ حساب کردن نمره نهایی آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال در بخش ریدینگ و لیسنینگ چه فرق هایی دارد؟ چگونه نمره نهایی آیلتس که در کارنامه گزارش میشود را میتوان از نمره خام اولیه محاسبه کرد؟ در اینجا کوشش میکنیم به این سوال پاسخ دهیم.

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

اگر با کتاب ها یا دیگر منابع دربردارنده نمونه آزمون های آزمایشی آیلتس کار میکنید میتوانید در بخش ریدینگ و لیسنینگ براورد تقریبا خوبی از نمره خود داشته باشید. برای محاسبه نمره نهایی خود 2 راه دارید:

.

تبدیل تعداد پاسخ درست به نمره کارنامه لیسنینگ ریدینگ آیلتس

 

دانلود ویدئو / دانلود مجموعه کامل آموزش ویدئویی آیلتس

.

نمره آیلتس با چه شیوه ای گرد می‌شود؟

نمره Overall آیلتس به نزدیک‌ترین نمره یا نیم‌نمره بالاتر گرد می شود. اگر میانگین ۴ نمره بیست و پنچ صدم شود، نمره اوورال به سمت نیم نمره بالاتر گرد خواهد شد. این نمونه ها را ببینید:

A: Listening: 7, Reading: 6.5, Writing: 5, Speaking: 6.5

Overal: (7+6.5+5+6.5) /4= 6.25, Band= 6.5

B: Listening: 4, Reading: 4, Writing: 3.5, Speaking: 4

Overal: (4+4+3.5+4) /4= 3.875, Band= 4

C: Listening: 6.5, Reading: 6.5, Writing: 5.5, Speaking: 6

Overal: (6.5+6.5+5.5+6) /4= 6.125, Band= 6

.

1. براورد نمره نهایی با بهره گیری از جدول های آماده

در برخی از وبسایت ها جدول هایی وجود دارند که نمره خام شما یا همان تعداد پاسخ های درست شما را به نمره نهایی تبدیل میکنند. از آنجایی که این نمره در آیلتس آکادمیک و جنرال همسان نیست باید توجه داشته باشید که در این زمینه اشتباه نکنید. برای مثال برای رسیدن به نمره 7 آیلتس آکادمیک باید دست کم به 29 پرسش پاسخ درست بدهید ولی برای بدست آوردن همین نمره در آیلتس جنرال باید دست کم به 35 پرسش پاسخ درست داده باشید.

این تبدیل ها را در تصویر بالا میتوانید به روشنی ببینید. با اینهمه یکی از کاستی های این جدول نداشتن نمره 0.5 بین هر 1 نمره آیلتس است. برای براورد نیم نمره ها میتوانید از شیوه بعدی استفاده کنید.

.

2. براورد نمره پایانی با بهره گیری از محاسبه گر یا شمارنده (calculator) ها

در برخی از وبسایت های آموزشی آیلتس شمارنده یا محاسبه کننده هایی وجود دارد که کار آن ها تبدیل نمره خام زبان آموزان در مهارت لیسنینگ، ریدینگ آیلتس آکادمیک و ریدینگ آیلتس جنرال به نمره نهایی است. از این میان میتوان به examenglish.com در میان سایت های انگلیسی زبان اشاره کرد. در پیوند های زیر میتوانید این شمارنده ها را ببینید و نمره خود را تبدیل کنید:

http://www.examenglish.com/IELTS/IELTS_Band_Score_Calculator.html

http://www.ieltsjuice .com/fa/ielts-score-calculator

IELTS Band Calculator

جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال – همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی سوالات در مسیر آیلتس خواهد بود.