چند نفر در ایران نمره 9 آیلتس دارند و Examiner هستند؟

چند نفر در ایران نمره 9 آیلتس دارند

چند نفر در ایران نمره 9 آیلتس دارند

چند نفر در ایران نمره 9 آیلتس دارند و Examiner هستند؟

نمره 9 آیلتس که در کانال ها تلگرام بسیاری ادعا میکنند آن را بدست آورده اند به احتمال زیاد مربوط میشود به افرادی حتی کم شمار تر از تعدادی که آیلتس 8 دریافت کرده و پیشتر توضیح داده شد؛ که این افراد هم با عنوان اگزمینر آیلتس به کار مشغول هستند. گرچه ارائه تعداد دقیق ممکن نیست ولی به باور شخصی من این افراد در سراسر ایران باید کمتر از 50 نفر بوده و همگی بالای 30 سال(معمولا بالای 50 سال) سن دارند.

از سطح مبتدی تا رسیدن به آیلتس یا تافل چند سال زمان میبرد؟ در این نوشته برای اولین بار در سال 1395 کوشش کردیم مسیر رسیدن به آیلتس از پایین ترین سطح را برای عزیزان ترسیم کنیم.

دارندگان مدرک 9 آیلتس، برخلاف آنچه بسیاری میپندارند، را در آموزشگاه ها نخواهید یافت چون شغل Examiner بودن(بدلیل دستمزد پایین) معمولا شغل دوم آنهاست و برای سرگرمی آن را انجام میدهند. از میان دارندگان نمره 9 که در آموزشگاه ها سرگرم کار هستند هم بسیاری تنها وظیفه سرپرستی و مدیریت و نه تدریس دارند یا تدریس آن ها محدود به دوره های تربیت مدرس(TTC) و نه خود آیلتس است.

برای مثال جناب دکتر جعفری(دارنده مدرک 9 آیلتس) و اگزمینر پیشین آیلتس که سالها پیش افتخار دیدار رو در روی ایشان را بعنوان میهمان آموزشگاه در یکی از آموزشگاه های شرق تهران داشتم از کسانی هستند که در حوزه ای کاملا دور از حوزه تدریس زبان انگلیسی و یا آیلتس مشغول به کار هستند و دیدار از آموزشگاه ها یا گفتگو با دست اندرکاران آموزش زبان انگلیسی برای ایشان تنها یک سرگرمی به شمار میرود.

اگزمینر آیلتس حق ندارد بگوید اگزمینر است!

موضوع دیگر اینکه بنا به اطلاعاتی که توسط برخی وبسایت های شناخته شده (مثلا وبسایت خانه آیلتس آفرینش) منتشر شده و عنوان شده مصاحبه هایی با اگزمینر واقعی آیلتس داشته اند، به این نکته اشاره شده که اگزمینر یا آزمون گیرنده آیلتس حق منتشر کردن این اطلاعات را در دوره همکاری با مرکز مورد نظر ندارد. درست همانند طراحان سوال کنکور که حق ندارند از این عنوان در آگاهی های خود استفاده نمایند.

زبان آموزان یا مدرسان آموزشگاهی که تصادفا در مرکز آیلتس با اگزمینرها برخورد میکنند یا آن ها را شناسایی میکنند متوجه همین نکته میشوند که ایشان هرگز درباره این موضوع با کسی صحبت نکرده و در مورد فعالیت خود بعنوان اگزمینر با کسی گفتگو نکرده اند!

با توجه به این واقعیت هاست که بیشتر ادعاها در زمینه داشتن نمره 9 آیلتس یا اگزمینر بودن فلان استاد در فلان آموزشگاه بجز خلاف قانون اگزمینر بودن در مراکز رسمی آیلتس(اگزمینر حق ندارد بگوید اگزمینر است) در 99.9% موارد واقعیت نداشته و متاسفانه تنها برای جذب زبان آموز عنوان میشود.

فهرست کردن مدرسان آیلتس دارای مدرک آیلتس در ielt2.com!

با هدف فراهم کردن شرایط برای تصمیم گیری آگاهانه تر زبان آموزان، مدت ها پیش فهرستی از تمامی مدرسان دارای مدرک آیلتس را فراهم کرده و نشانی وبسایت های شخصی ایشان را در دسترس قرار دادیم. با بازدید از این صفحه به سادگی خواهید توانست براورد واقعی تری از مدرسان دارای مدرک آیلتس یا نمره واقعی ایشان داشته باشید و در میان انبوه آگهی ها و ادعایی که قابل پیشتیبانی با مدارک واقعی نیستند، انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

.

چند نفر در ایران نمره 9 آیلتس دارند- همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی سوالات در مسیر آیلتس خواهد بود.