از سطح مبتدی تا رسیدن به آیلتس یا تافل چند سال زمان میبرد؟

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است؟

رسیدن از سطح کاملا مبتدی یا مقدماتی یا به اصطلاح برخی زبان آموزان سطح “صفر” که به آن Absolute Beginner گفته میشود تا سطح نمره قابل قبول و مناسبی از آزمون های آیلتس یا تافل برای مثال به ترتیب نمره 6 آیلتس یا 80 راه چندان کوتاهی نیست! با اینهمه بسیای از زبان آموزان مایلند بدانند این مسیر چقدر به طول می انجامد و اگر بخواهند چنین مدرک هایی را بدست بیاورند چند ماه یا سال پیش از آن باید خواندن زبان را آغاز نمایند. توضیحات 30 دقیقه ای مهندس ابوالقاسمی با نمره آیلتس 8 و بیش از 10 هزار ساعت تجربه تدریس در این زمینه را در ادامه بشنوید (تاریخ انتشار اولیه: 17 ژوئن 2015).

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است؟ – پادکست سال 1398

دانلود فایل / بایگانی پادکست های آموزشی Radio-IELTS2 از سال 1395

سایت تعیین دایره لغات

فهرست یهترین منابع آیلتس

تعیین سطح رایگان اسپیکینگ

.

نمره 7 آیلتس افتخار نیست! – پادکست سال 1402

دانلود فایل / بایگانی پادکست های آموزشی Radio-IELTS2 از سال 1395

.

برخی بر این باور هستند که از سطح مبتدی تا رسیدن به سطح لازم برای شرکت در کلاس های آیلتس و تافل چندین سال زمان لازم است و خود این کلاس ها تا نمره 6 یا 7 آیلتس(80 تا 100 تافل) 1 تا 2 سال زمان لازم خواهد داشت درصورتیکه چنین دیدگاهی نادرست است و کل زمان لازم ممکن است بیش از 3 ماه نباشد! در این صفحه و فایل صوتی زیر کوشش کرده ایم با توجه به تجربه های چندین ساله و عملی و بنا به وظیفه خود این موضوع را برای علاقمندان گرامی روشن نماییم.

.

فایل صوتی اولین توضیحات(انتشار خرداد 1394):

.

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است؟

رویهمرفته زبان آموزان به 3 شیوه کلی خود را آماده کرده و مدرک آیلتس/تافل را بدست می آورند که به ترتیب بازه زمانی(سریع ترین به کند ترین) به بررسی آن ها میپردازیم:

.

1. روش کلاس ها و تدریس خصوصی با استاد حرفه ای(3 تا 6 ماه)

کلاس های خصوصی با مدرس حرفه ای(دارای مدرک آیلتس و پیشینه دست کم 3 ساله تدریس) میتواند شما را از سطح پایه در کمتر از 5 ماه به مدرک آیلتس یا تافل قابل قبول حدود نمره 6 تا 7 آیلتس و 80 تا 95 تافل برساند. سطح پایه به معنای اطلاعات عمومی شما از زبان انگلیسی از دوران دانشگاه یا کلاس های زبان آموزشگاهی از قبل هست که آن ها را ماه ها یا سال ها پیش رها کرده اید. اگر تحصیلات دانشگاهی ندارید و هرگز قبل از این در هیچ آموزشگاهی زبان نخوانده اید و هیچ تماسی هم با زبان انگلیسی به هیچ شکلی نداشته اید(که البته کمتر متقاضی آیلتس/تافل این شرایط را دارد)، باید دست کم 2 ماه دیگر به عدد بالا اضافه کنید.
گرچه برخی ادعای رسیدن به مدرک آیلتس در کمتر از 6 ماه را کاملا رد میکنند، این ادعا کاملا واقعی است و علاقمندانی که بدنبال رسیدن به نمره های مناسبی از آیلتس یا تافل هستند و سطح آنها کاملا ابتدایی و پایه است میتوانند به سادگی با شرکت در کلاس های گروه آموزشی مهندس ابوالقاسمی چنین دوره هایی را تجربه نمایند.
کارنامه زبان آموزان دوره های پیشین ما به روشنی نشان دهنده واقعی بودن چنین ادعایی هست.

.

2. از سطح مبتدی تا آیلتس/تافل با شیوه آموزشگاهی (1 تا 2 سال)

زمانی که صحبت از بازه زمانی 1 تا 2 ساله برای رسیدن به نمره 6 تا 7 آیلتس یا 80 تا 95 تافل در سیستم آموزشگاهی و موسسات آیلتس میشود برخی گمان میکنند مدرسان خصوصی برای “بازار گرمی” این ارقام را اعلام کرده اند. گشتی در اینترنت بزنید و با شماره آموزشگاه ها که در سایت هایشان موجود است تماس بگیرید. بازه زمانی 1 تا 2 ساله از سطح پایه تا نمره 6 تا 7 آیلتس به شما اعلام خواهد شد(درصورتی که مجبور نباشید هیچ ترمی را دوبار بگذرانید!).
در روش آموزشگاهی همانند روش خودخوان خواه ناخواه با برخی از دوباره کاری ها، زیگ زاگ رفتن و هدررفت زمان روبرو خواهید بود ولی با تمامی این کاستی ها برخی از زبان آموزان تنها با تکیه بر همین روش میتوانند در پایان به مدرک آیلتس یا تافل دست یابند. این یک واقعیت است که مدت زمان لازم تا لحظه در دست گرفتن مدرک بسیار دراز و از آن مهم تر نامعلوم است.
اگرچه بسیاری از آموزشگاه ها در ظاهر یک برنامه مشخص و آشکار از روز نخست تا روز پایانی برای رساندن زبان آموز به مدرک آیلتس یا تافل دارند، در عمل بسیاری از ترم ها تکرار شده و در برخی از آموزشگاه ها حتی برخی از ترم ها به دلیل به حد لازم نرسیدن زبان آموزان اصلا تشکیل نمیشود و زبان آموزان بسیاری عملا در میانه راه مانده و به دلایل مختلف(مثل عوض شدن استاد ها یا حس بد نتیجه نگرفتن از سیستم) ناگزیر از عوض کردن آموزشگاه خود خواهند بود. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل میتوان بازه زمانی لازم در سیستم آموزشگاهی و موسسات زبان را از سطح کاملا مقدماتی و پایه تا سطح آیلتس یا تافل را چیزی حدود دست کم 1 سال تا 2 سال در نظر گرفت که البته هم با توجه به ویژگی های زبان آموز و هم با توجه به ویژگی های موسسه مورد نظر ممکن است متفاوت باشد ولی کمتر از این میزان نیست.

.

3. شیوه خودخوان یا خودآموز بدون مدرس (2 سال تا چندین سال = افتادن در چرخه تکرار آزمون)

فراوانی منابع قابل دانلود و سایت های ارائه دهنده نکته ها و اطلاعات رایگان به ویژه از سال 1393 تا به امروز سبب شده بسیاری دچار این “توهم” بشوند که به سادگی خواهند توانست بدون استاد و مدرس، “خودشان” در مدت زمانی نسبتا کوتاه مدرک آیلتس/تافل را در دست بگیرند و آموزشگاه ها و مدرسان این حوزه را افرادی “سودجو” میدانند.
بنا بر آنچه به ویژه در 5 سال گذشته دیده ام کمتر از 0.1 % از زبان آموزان، که بیشتر آن ها را (1) نخبه های کشور و برخی دانشجویان دانشگاه های برتر ایران، (2) افرادی با چندین سال سابقه استفاده از زبان انگلیسی در کار/تحصیل، (3) افراد دارای سابقه چندین سال فراگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه ها تشکیل میدهند میتوانند بدون استاد و تنها با تکیه بر منابع در آزمون آیلتس/تافل موفق باشند.
اکثریت مطلق کسانی که شیوه خودآموز یا خودخوان را در پیش میگیرند با تحمل فشار روانی فراوان و حرکت در تاریکی مطلق هرگز نخواهند توانست خود را به مقصد برسانند ومدرک آیلتس/تافل را در دست بگیرند. بسیاری از ایشان که ناچار به تکرار 4 یا 5 بار(موردهایی که به چشم دیده ام!) شده اند، در نهایت نه تنها از کلاس خصوصی گران ترین استاد ها هم بیشتر هزینه پرداخته اند، از رسیدن به نمره باز مانده و موقعیت های تحصیلی/مهاجرتی خود را از دست داده اند و در پایان در تماس با همان مدرسان “سودجو” بدنبال نسخه های جادویی رسیدن به نمره یا “خ-ر-ی-د-ن” و یا “ج-ع-ل” مدرک میباشد.
اما درصد بسیار کوچکی که با روش خودخوان به نتیجه میرسند، معمولا با جستجو در اینترنت بهترین منابع آیلتس را شناسایی کرده و آن ها را دانلود میکنند و با تکیه بر استعداد خود در زبان انگلیسی با شیوه آزمون و خطا میتوانند دست کم در 2 مهارت از 4 مهارت به نتیجه برسند. این شیوه دست کم به 2 بار شرکت در آزمون آیلتس/تافل نیاز خواهد داشت و درصد کسانی که به نمره های بالاتر(7 و بالاتر) میرسند حتی کمتر خواهد بود.

.

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است – پرسش های مرتبط

افزایش هر 1 نمره آیلتس یا 10 نمره تافل چقدر زمان می برد؟

باید توجه داشته باشید بطور معمول افزایش هر یک نمره آیلتس یا 10 نمره تافل به ویژه در نمره های پایین تر از 6 آیلتس یا 80 تافل، با شرط مطالعه روزانه دست کم 5 ساعته زبان آموز، به ازای هر یک نمره آیلتس یا 10 نمره تافل 3 ماه زمان در نظر گرفته میشود. برای نمره های بالای 6 آیلتس یا 80 تافل این زمان ممکن است حتی بیش از 3 ماه هم باشد. هر چه نمره زبان آموزان به نمره نهایی یعنی 9 آیلتس و 120 تافل نزدیک تر باشد کار دشوار تر و تمرین های بسیاری بیشتر در بازه زمانی چندین سال مورد نیاز خواهد بود.

.

درباره سطح دشواری آزمون آیلتس

در 5 سال گذشته با مورد هایی از دانش آموختگان رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی برخورد داشته ام که به نمره ای بالاتر از 6 آیلتس دست نیافته بوده اند. همچنین بسیاری از رتبه های خوب کنکور سال های قبل یا دانش آموختگان دانشگاه های برتر کشور همچون علم و صنعت با معدل 18.5 در مقطع کارشناسی ارشد که با تلاش فراوان در کلاس های خصوصی و آموزشگاهی حتی به بالاتر از نمره 6.5 آیلتس نرسیده اند.
کوتاه اینکه به باور من آیلتس/تافل آزمون هایی هستند که در آن ها 95% افرادی که به تمامی شیوه های بالا خود را برای آن ها آماده میکنند کاملا از نتیجه خود ناراضی هستند و تنها 5% را خواهید یافت که از نتیجه نهایی خود ابراز شادمانی کنند. همچنین بیش از 99% کسانی که به نمره 7 آیلتس میرسند برای بار دوم یا چندم هست که در آزمون شرکت میکنند.

.

پس چطور استاد من نمره 9 دارد؟!

شمار کسانی که نمره 8 آیلتس و بالاتر دریافت میکنند یا با این نمره در حال تدریس هستند در کل کشور انگشت شمار هستند و در کل اینترنت فارسی در روز نگارش این نوشته(مهر 1395) تنها چند استاد مدرک آیلتس 8 خود را در وبسایت های شخصی در دسترس قرار دادهاند و شمار دارندگان نمره 9 از آن ها هم کمتر است. برای همین هم هست که اکثریت کسانی که ادعای داشتن نمره 8 یا حتی 9 (!) را میکنند هرگز امکان ارائه مدرک خود را ندارد چون برای دریافت آن بجز استعداد و نبوغ بسیار بالا در زبان انگلیسی نیازمند بیش از 10 سال تلاش پیوسته هستند!

.

کارنامه سمیرا، از زبان آموزان دوره پاییز این کلاس ها در کمتر از 3 ماه از سطح پایه

سرکار خانم سمیرا

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است

.

بایگانی کامل کارنامه ها را در کانال تلگرام ما با نشانی (https://t.me/ielts2results) دنبال بفرمایید. 

.

سطح مبتدی تا آیلتس تافل چند ترم است – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان