نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 – آپدیت 2024

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 - آپدیت 2024

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 – آپدیت 2024

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 – آپدیت 2024

در این صفحه قصد داریم نحوه نوشتن رایتینگ essay های آیلتس و فرمت درست رایتینگ تسک 2 را به طور مشخص برای شما عزیزان توضیح داده و تمامی نکته های ضروری برای رسیدن به یک نمره عالی در این مهارت را فهرست وار با جزئیات کافی برای شما روشن کنیم. آموزش ها و نکته های این صفحه توسط مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس با نمره 8 و 15 هزار ساعت تجربه تدریس تنظیم شده است. “نکات رایتینگ آیلتس تسک 2” برای اولین بار در فوریه سال 2015 در سایت قرار داده شده و امروز آپدیت 2024 این نکات را مشاهده میفرمایید.

در تکمیل این صفحه پیشنهاد میکنیم حتما مجموعه 1000 سمپل انواع سوالات رایتینگ آیلتس تسک pdf 2 که کاملا استاندارد بوده و تنظیم شده توسط اگزمینر های آیلتس است بازدید کرده و نگاهی به آموزش گام به گام رایتینگ تسک 1 آیلتس آکادمیک داشته باشید.

.

صفحه پیش رو شامل این موارد هست:

1) اصول نوشتن writing تسک 2

2) فرمت درست نوشتن مقدمه رایتینگ

3) خطاهای رایج در مقدمه رایتینگ Task 2

4) آشنایی با انواع رایتینگ تسک ۲ ایلتس

5) خطاهای رایج در پاراگراف اصلی

6) نکات مربوط به پاراگراف نتیجه گیری

7) معیارهای تعیین نمره رایتینگ تسک 2

8) جمع بندی نکات و سخن پایانی

.

آموزش ویدیویی – مهم ترین نکته های رایتینگ آیلتس تسک 2

فایل صوتی همین توضیحات با حجم کم:

.

نحوه نوشتن writing تسک 2

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس تسک 2 در ویدیوهای سایمون(اگزمینر سابق آیلتس) به بهترین شکل توضیح داده شده است. بسیاری از شرکت کنندگان در آیلتس تصویر درستی از فرمت درست رایتینگ نویسی در تسک 2 و انواع سوالات در این بخش ندارند و متاسفانه ضربه زیادی از همین بخش میخورند. به همین دلیل پیش از اینکه به نکته ها و خطاهای رایج در Task دوم رایتینگ آیلتس بپردازیم باید ببینیم اصولا ساختار و فرمت درست برای یک رایتینگ یا Essay تسک 2 آیلتس به چه صورت هست.

در تصویر زیر فرمت کلی و صحیح رایتینگ تسک 2 آیلتس که به صورت 5 پاراگرافی هست مشخص شده است و شما برای هر نوع سوال در این قسمت میتوانید با خیال راحت از این فرمت استفاده کنید. دقت داشته باشید برای کوتاه تر شدن پاسخ نوشتن رایتینگ در 4 پاراگراف متداول تر هست که شامل (1) مقدمه، (2) پاراگراف اصلی اول (3) پاراگراف اصلی دوم و (4) نتیجه گیری میباشد. (نمونه نمره کامل پایان مطلب را ببینید)

فرمت درست رایتینگ تسک 2

فرمت درست رایتینگ تسک 2

کوچکترین تخلف از این ساختار کلی حتی چسباندن پاراگراف ها نمره شما را بدون شک کاهش خواهد داد. اینکه محتوای هر پاراگراف باید چگونه نوشته شود در آموزش گام به گام رایتینگ تسک 2 آیلتس آکادمیک جداگانه توضیح داده شده و قصد نداریم در اینجا دوباره آن را تکرار کنیم بنابراین اگر لازم میبینید حتما این آموزش را بررسی بفرمایید.

.

فرمت درست نوشتن مقدمه رایتینگ تسک 2

به طور خلاصه در مقدمه توضیح میدهیم (1) موضوع کلی بحث چیست و (2) قصد داریم در مورد چه مواردی صحبت کنیم. توضیح باید طوری باشد که گویا خواننده اصلا سوال رایتینگ را در دست ندارد و هیچ چیزی راجع به آن نمیداند و ما داستان از آغاز تعریف میکنیم. برای مثال سوال استاندارد زیر که در کتاب کمبریج ایلتس جلد 18 ام درج شده و از رایج ترین نوع سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال هست را بررسی بفرمایید:

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

موضوع کلی سوال به زبان بسیار ساده To learn about other subjects است که بعضی افراد آن را ترجیح میدهند و بعضی نه. سوال همچنین دستور داده است (1) هر دو دیدگاه صحبت شود و (2) نظر شخصی هم ارایه شود. پس در عمل باید 3 کار انجام شود و انجام ندادن هر کدام نمره ما را کاهش خواهد داد.

اما نوشتن مقدمه این رایتینگ طبق توضیحی که بالاتر دادیم باید بر 2 مورد اصلی تمرکز داشته باشد: یکی صحبت در مورد موضوع کلی و دیگری اشاره به مواردی که قرار هست بحث شود:

Young students in university are enthusiastic about learning new things. While some of them even attempt to step out of their field of study and acquire knowledge about other subjects as well, some others believe having a deeper understanding of their own field is a better approach. I personally believe to some extent both views are somehow justified.

.

✅جه مواردی در این مقدمه رعایت شده؟ در این مقدمه یک جمله آغازین کلی درباره موضوع سوال مطرح شده و در ادامه به 2 دیدگاه درباره آن اشاره شده است. در آخرین قسمت با توجه به درخواست سوال، نویسنده در این زمینه موضع گیری کرده است. هیچ جمله کلیشه ای وجود ندارد و هیچ چیز خارج بحث هم نوشته نشده است.

.

خطاهای رایج در مقدمه رایتینگ آیلتس Task 2

(1) نوشتن جمله های کلیشه ای و حفظ شده در آغاز و پایان مقدمه، از خطاهای متداول در مقدمه Essay یا رایتینگ های تسک 2 به شمار میرود. جمله هایی مثل:

❌ Last century has seen a dramatic increase in….

❌ ….is a heated topic among scholars.

❌ In this essay I will discuss both of these views.

تمامی این جمله های حفظ شده توسط اگزمینر دوره دیده آیلتس به سادگی شناسایی شده و امتیاز منفی برای شما خواهد داشت. به طور کلی هیچ جمله ای در هیچ جای رایتینگ شما نباید نوشته شود که حفظ شده و بدون ارتباط به موضوع مورد بحث عینا نوشته شود. در پایین برگه استاندارد رایتینگ آیلتس تسک 1 و 2 قسمتی برای ثبت جمله های حفظ شده توسط اگزمینر وجود دارد که در تصویر زیر مشخص شده:

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

بنابراین جمله های  Memorize یا حفظ شده در رایتینگ آیلتس بدون شک با جریمه همراه خواهند بود و در این مورد دقت کافی داشته باشید. گرچه در دسترس داشتن یا حتی حفظ بودن برخی “جملات برای شروع رایتینگ” ایده خوبی هست اما استفاده از آن ها باید با اعمال اندکی تغییر با توجه به موضوع مطرح شده انجام شود. اگر جمله ها را به صورت کورکورانه کپی کنید و بی ربط به بحث و Context به نظر برسد، اگزمینر آن ها شناسایی کرده و نمره شما کسر خواهد شد.

(2) خطای رایج دوم کل گویی در مقدمه و عدم اشاره به ایده های اصلی یا موضوعی که قرار هست در رایتینگ بحث شود. این مورد هم در بین زبان آموزان در سطح متوسط و حتی عزیزانی که در مهارت های دیگر نمره های خوبی میگیرند شایع هست. در نمونه مقدمه بالا در قسمتی که با رنگ قرمز مشخص شده، نویسنده به طور مشخص توضیح داده چه دیدگاه هایی در خصوص موضوع مورد بحث وجود دارد. به این معنی که همین موارد قرار هست در پاراگراف های اصلی توضیح داده شود. عدم اشاره به این موارد و کلی صحبت کردن در مقدمه نمره این بخش را کاهش خواهد داد.

(3) تمرکز روی یک یا دو کلید واژه و بی توجهی به دیگر کلید واژه ها سومین خطای رایج در مقدمه رایتینگ آیلتس تسک 2 هست که نمره تعداد بسیار بیشتری از شرکت کنندگان حتی افرادی در سطح بالای زبان انگلیسی را کاهش میدهد. خیلی وقت ها این بی توجهی ناخواسته و در نتیجه زیاد بودن تعداد کلیدواژه ها در سوال هست. به این مثال توجه بفرمایید:

نمونه رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 2 - نمره 8

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

در این تاپیک رایتینگ استاندارد از کمبریج آیلتس جلد 9، تعداد کلیدواژه ها بسیار بالاست و گنجاندن همه آن ها در مقدمه یا حتی در پاراگراف های اصلی ضمن پیش بردن بحث، کار دشواری است و خیلی اتفاق میفتد که نویسنده ناخواسته یک یا چند کلیدواژه را کلا نادیده بگیرد و بابت آن نمره از دست دهد. 5 کلید واژه بسیار مهم این سوال عبارتند از:

Unpaid / Community Service / Compulsory / high school program

اگر در مقدمه یا پاراگراف های اصلی حتی یکی از این موارد حذف شود عملا پاسخ سوال به طور کامل داده نشده و نمره بخش Task Achievement رایتینگ شما کاهش میابد. در مورد معیاهار تعیین نمره در بخش پایانی صفحه کامل تر صحبت کرده ایم.

.

آشنایی با انواع رایتینگ تسک ۲ ایلتس

بجز موضوعات متنوعی که در رایتینگ های آیلتس رایج هستند، با تمرین pdf نمونه سوال رایتینگ تسک 2 با جواب استاندارد متوجه میشویم سوالات رایتینگ انواع مختلفی دارند. سعی کنید حتما ویدیی آموزشی با دسته بندی 5 گروه سوالات رایتینگ تسک 2 را ببینید و به تفاوت ها توجه فرمایید. در اینجا هم کوتاه در مورد آن ها صحبت میکنیم.

گرچه فرمت نوشتن مقدمه و پاراگراف های اصلی در تمامی انواع تقریبا یکسان هست، محتوا بدون شک متفاوت خواهد بود. در زیر تصویری از سایت مرجع idp از مالکین و برگزار کنندگان آیلتس در سراسر جهان مشاهده میشود که این سوالات را همراه با مثال به 6 گروه تقسیم کرده است.

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

با استناد به این جدول متوجه میشویم در رایتینگ تسک 2 ایلتس با 7 نوع سوال شامل (1) Opinion Essay ها، (2) Discussion Essay ها، (3) Multipart Essay ها، (4) Multipart and Opinion Essay ها، (5) رایتینگ های Advantage and Disadvantage ، و  (6) رایتینگ های Positive and Negative و در نهایت (7) Cause and Solution Essay ها سر و کار خواهیم داشت. در لینک بالا تمامی این نمونه ها با پاسخ استاندارد نوشته شده توسط اگزمینر ها به همراه آموزش ویدیویی جداگانه تک تک این نوع رایتینگ ها در دسترس هست و اگر تازه کار هستید حتما بررسی بفرمایید.

.

خطاهای رایج در پاراگراف های اصلی تسک 2

هیچ چیز مثل پاراگراف های اصلی(Body Paragraph) بد و بدون انسجام نمره شما را پایین نمی آورد. دقت کنید هر چقدر هم لغات و گرامر شما در پاراگراف ها خوب باشد ممکن است بالاتر از نمره 6 در کارنامه بدست نیاورید. اما چرا؟ چون 50% نمره شما ربطی به گرامر و لغت ندارد و مربوط به انسجام درون پاراگراف بین جمله ها و بین پاراگراف ها(Coherence and Cohesion) هست که در پایان همین مطلب درباره آن صحبت میکنیم. اما چک لیست یک پاراگراف خوب برای نمره بالای 7:

1. پاراگراف حتما با ایده اصلی(Main idea) آغاز شده باشد. ایده اصلی همان موردی هست که در سوال مشخص میشود.

2. پاراگراف بدون پراکنده گویی، کلی گویی و گسسته گویی، به صورت منطقی ایده اصلی مطرح شده را با 1 یا 2 دلیل منطقی بسط و توضیح دهد.

3. هیچ چیزی خلاف و بر ضد ایده اصلی در پاراگراف نوشته نشود.

4. در پاراگراف قویا توصیه میشود مثالی در تایید گفته ها و دلایل و توضیحات ارایه شده نوشته شود.

5. پاراگراف خیلی کوتاه(کمتر از 70 کلمه) یا بیش از اندازه طولانی(بیش از 120 کلمه) نوشته نشود چون هر دو مورد نمره شما را کاهش میدهد

6. توضیحات شما در هر پاراگراف باید یک مسیر کلی منطقی(Progression) به سوی پاسخ داشته باشد. یعنی نباید کلی گویی کنیم و جمله ها همراه با هم، یکی از ایده های اصلی طرح شده در سوال را به خواننده اثبات کند.

در اینجا یک نمونه سوال استاندارد و نمونه پاسخ نمره کامل(نمره 9) را از کتابهای کمبریج با هم مبیبنیم:

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

در این نمونه عملا تمامی موارد ذکر شده در این نمونه دیده میشود. هر دو Main idea مطرح شده در سوال در پاراگراف های اصلی به صورت کامل توضیح داده شده و پاراگراف مقدمه و نتیجه گیری کوتاه تر نوشته شده است. پاراگراف های اصلی هم بیش از اندازه طولانی یا کوتاه نیستند. نکته آخر اینکه موضع گیری نویسنده در پاراگراف اول انجام شده است.

.

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 – پاراگراف نتیجه گیری (Conclusion)

پاراگراف های مقدمه و نتیجه گیری نقش “سلام و احوالپرسی آغاز دیدار و خداحافظی پایانی” را دارند. گرچه به خودی خود اهمیت زیادی در پیشبرد بحث ندارد اما آغاز بحث به صورت حرفه ای و به پایان بردن آن به صورت کوتاه و موثر میتواند تاثیر بسیار خوبی بر روی خواننده(اگزمینر) گذاشته و شانس ما را برای نمره بالاتر افزایش دهد.

اما مهم ترین نکته های مربوط به پاراگراف نتیجه گیری یا Conclusion در رایتینگ تسک 2 آیلتس:

(1) پاراگراف کانکلوژن باید کوتاه باشد. سعی کنید بیش از 35 تا 40 کلمه ننویسید چون نمره اضافه ای نخواهد داشت.

(2) حتما پاراگراف را با عبارت In conclusion آغاز کنید تا به اگزمینر سیگنال دهید این پاراگراف نتیجه گیری و نه ادامه بحث شماست.

(3) طوری زمان بندی کنید که وقت برای نوشتن یک نتیجه گیری خوب و بازبینی سریع کل رایتینگ برای غلط های گرامری و لغات(Proofread کردن) حتما وجود داشته باشد. بعضی افراد در نتیجه زمان بندی غلط اصلا به نوشتن پاراگراف های اصلی نمیرسند و برگه از ایشان گرفته میشود.

(4) در پاراگراف کانکلوژن حتما باید به ایده های اصلی اشاره کنید. پیشنهاد میشود یک پیشبینی درباره آینده هم داشته باشید اما نوشتن چنین چیزی اجباری نیست. ویدیوهای آموزشی سایمون اگزمینر آیلتس درباره نوشتن پاراگراف نتیجه گیری تسک 2 رایتینگ آیلتس را در پایین صفحه مشخص شده حتما بررسی بفرمایید.

(5) جمله های خود را نه از سوال نه از مقدمه نه از پاراگراف های اصلی “عینا تکرار نکنید” و حتما پارافریز یا بازنویسی انجام دهید. همچنین جمله های خودتان را هم تکرار نکنید! حتما از عبارت های دیگر برای توضیح دوباره مطلب استفاده کنید.

(6) به هیچ وجه حرف و دیدگاه جدیدی در این پاراگراف اضافه نکنید بلکه خیلی کوتاه به گفته های قبلی اشاره کنید.

(7) اگر در سوال دیدگاه شما خواسته شده و در پاراگراف جداگانه در مورد آن صحبت کردید، بد نیست کوتاه به دیدگاه خودتان هم اشاره کنید. اگر در پاراگراف جداگانه به دیدگاه خودتان اشاره ای نکردید همراه با پاراگراف نتیجه گیری درباره آن نسبتا کامل (حدود 30 تا 40 کلمه) توضیح مشخص دهید.

.

جدول معیارهای تعیین نمره رایتینگ تسک 2

آشنایی معیارهای مورد نظر اگزمینر برای تعیین نمره رایتینگ شما شاید مهم ترین مساله در رسیدن به یک نمره خوب هست. خوشبختانه اگزمینر نمره رایتینگ را بر اساس اصولی به دقت تعریف شده مشخص میکند و تمامی این معیارها هم به صورت عمومی و رایگان توسط مالکین آیلتس و طراحان و برگزار کنندگان آزمون ها در جهان منتشر شده و در دسترس هستند. به جدول زیر که Band Score Descriptor تسک دوم رایتینگ آیلتس نامیده میشود توجه بفرمایید:

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

با نگاهی به جدول مشخص هست نمره بر اساس 4 معیار یا سنجه (1) لغات، (2) گرامر، (3) انسجام متن و (4) پاسخ کامل به سوال تعیین میشود. این موضوع به صورت کامل در نوشته ای جداگانه توضیح داده شده. لطفا صفحه جدول توضیح معیارهای تعیین نمره رایتینگ آیلتس Task 2 که همراه با آموزش و توضیحات صوتی مدرس آیلتس ارایه شده بررسی بفرمایید.

.

جمع بندی نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 و سخن پایانی

کوشش کردیم مهم ترین نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 را برای شما عزیزان فهرست کنیم. برای نوشتن رایتینگ خوب حتما در جلسه آزمون برنامه ریزی زمانی درستی داشته باشید. نوشتن با مداد و کاغذ را به اندازه کافی روی برگه استاندارد رایتینگ آیلتس تمرین کنید. با نمونه سوالات واقعی رایتینگ آیلتس تمرین کنید و بجز فرمت درست 4 یا 5 پاراگرافی نوشتن رایتینگ تسک 2، حتما با انواع 5 یا 6 نوع سوال رایج با در این بخش آشنایی  کامل داشته باشید.

پاسخ شما باید حتما در ارتباط کامل با سوال مطرح شده باشد. پراکنده گویی نکنید و پرت و بی ربط (Off-Topic) ننویسید. در سوال معمولا 2 یا 3 چیز خواسته میشود(مثلا نوشتن درباره دیدگاه 1، نوشتن درباره دیدگاه 2 و نوشتن درباره دیدگاه خودتان)، پس کوشش کنید هیچ چیزی جا نیفتد و کامل پاسخ دهید. با بررسی جزوه های pdf دسته بندی موضوعی لغات رایتینگ آیلتس و گرامر های کاربردی کوشش کنید درباره تک تک موضوعات ساختارها و لغات کافی برای صحبت کردن داشته باشید.

در پایان از سرویس تصحیح سایت های معتبر ایرانی و خارجی برای پیدا کردن خطاهای خودتان استفاده کنید. از سرویس های رایگان و افراد آماتور که شما را با راهنمایی های غلط به اشتباه می اندازند دور باشید و فقط با منابع و مدرسان حرفه ای با دست کم نمره 8 رایتینگ واقعی آیلتس کار کنید.

.

ویدیوهای آموزش آیلتس سایمون – نوشتن پاراگراف های اصلی

.

ویدیوهای آموزش آیلتس سایمون – نوشتن پاراگراف نتیجه گیری

دانلود رایگان ویدیوهای آیلتس سایمون – آپدیت 2024

.

نکات رایتینگ آیلتس تسک 2 – همراه باشید

سوالی دارید؟ گروه آیلتسی ما به نشانی (https://t.me/ielts2Group) پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه آیلتس می باشد. ضمنا در همین گروه جدیدترین منابع برای دانلود رایگان معرفی خواهند شد.