رادیوهای اینترنتی انگلیسی برای تقویت شنیداری Listening

رادیوهای اینترنتی انگلیسی برای تقویت شنیداری Listening

رادیوهای اینترنتی انگلیسی برای تقویت شنیداری Listening

رادیوهای اینترنتی انگلیسی برای تقویت شنیداری Listening

برای تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس/تافل (Improving Listening for IELTS/TOEFL) شیوه های کاربردی و مفید بسیاری پیشنهاد شده که پیش از این درباره آن ها صحبت کردیم. بطور کلی آغاز تمرین لیسنینگ باید با کتاب های آموزشی ساده از سطح های پایین(elementary/intermediate) و در یک برنامه آموزشی هدفمند در کنار آموختن واژگان و گسترش دامنه لغات ضروری بوده و بهره گیری از فیلم و سریال، موسیقی و پادکست و مواردی اینچنینی در سطح های بالاتر(Advanced, IELTS, TOEFL) به منابع افزوده گردد.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

معرفی بهترین ایستگاه های رادیویی انگلیسی

.

نکته کلیدی در راهکارهای بهبود و تقویت لیسنینگ در سطح های بالاتر به ویژه زبان آموزانی که بدنبال نمره های بالای 6.5 آیلتس و بالاتر از 85 تافل هستند، به کار گیری منابع غیر آموزشی و واقعی(authentic) زبان انگلیسی از دنیای انگلیسی زبان است. به گونه ای که پیشتر گفتیم این منابع شامل روزنامه ها، مجله ها، کتاب های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، فیلم و سریال ها، پادکست های دانشگاهی و وبسایت های آموزشی(حوزه های مختلف با مخاطب انگلیسی زبان) و دیگر موارد اینچنینی هستند.

یکی از راهکارهای بسیار سودمند در زمینه بهبود لیسنینگ همچنین میتواند بهره گیری از هزاران هزار ایستگاه رادیویی آنلاین است که سال هاست در فضای اینترنت برپا شده و مخاطبین پرشماری دارد. همچنین برخی وبسایت های خبری و شبکه های تلویزیونی برخی یا تمام برنامه های خود را در فضای اینترنت دردسترس همگان قرار داده که میتواند فرصتی استثنایی برای زبان آموزان باشد.

روش بهره گیری از این شبکه های رادیویی و تلویزیونی در گام نخست یک جستجوی اینترنتی برای ایستگاه های آنلاین رادیویی است. میتوانید واژه هایی همچون ” online English radio stations” را جستجو کنید. صد در صد بهتر است در حوزه ای که به آن علاقه بیشتری دارید یا تخصص شماست بدنبال یک شبکه رادیویی باشید.

در جستجوی بالا به فهرست بزرگی از رادیوهای اروپایی میرسیم که میتوانید بنا به سلیقه و خواست خود آن ها را گزینش کنید: http://www.listenlive.eu/uk.html

European radio stations streaming live on the internet

سمت راست این صفحه را نگاه کنید. میتوانید موضوعاتی همچون Adult Contemporary، News/Feature programming ، Comedy/Drama/Features ، News/Talk/Sport ، و دیگر موارد را ببینید.

این رادیو از فهرست بالا که خودم بسیار لذت بردم “Cambridge Food and Drink” نام دارد که اجرا کننده های آن لهجه بریتیش زیبایی دارند و به اندازه کافی آرام صحبت میکنند. کافی است پیوند زیر را در نوار آدرس بالای مرورگر خود کپی کنید و از شنیدن برنامه های این شبکه لذت ببرید:

http://stream.cambridge105.fm/105-128s-mp3.pls

توجه کنید کلید موفقیت در این روش بوجود آوردن یک عادت تازه لیسنینگ است که کمتر خسته کننده بوده و میتواند جزئی از برنامه روزانه باشد. در تماس قرار گرفتن با لهجه آمریکایی/بریتیش و…. بصورت هر روزه و شنیدن واژگان و آهنگ ادای جمله ها میتواند بسیار سودمند باشد و فهمیدن 100% شنیده ها از این ایستگاه های رادیویی در نظر نیست.

.

رادیوهای اینترنتی انگلیسی برای تقویت شنیداری Listening – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان