تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه

تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه

تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس از سطح پایه

چگونگی بهبود و تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی و مهارت ریدینگ آیلتس یکی از پرسش های مهم زبان آموزان میباشد چرا که این مهارت دیرتر از دیگر مهارت ها پیشرفت کرده و همواره با نمره پایین تری برای شرکت کنندگان آیلتس همراه است.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

عوامل تاثیرگذار در مهارت ریدینگ

واژگان(20%) + حافظه قوی(20%) + آشنایی با ساختارهای پیچیده دستوری در متن(20%) + سرعت خواندن(20%) + درک مطلب(20%)

چگونگی کار در سطح پایه

آغاز کار با سرعت پایین(60 تا 100 واژه در دقیقه) متن های ساده دایره لغات زیر 4000 واژه + خواندن متن های ساده با زمان گرفتن(زیر فشار زمان) و کنفرانس دادن برای تقویت حافظه + آشنایی با ساختارهای دستوری+افزایش سرعت+درک مطلب+ گسترش واژگان با روش درست و توانایی کاربرد+ تمرین با ریدینگ های ساده و آشنایی با نمونه سوال های ساده تر ریدینگ آیلتس

چگونگی کار در سطح متوسط (تا نمره 6.5)

تست زدن بهمراه زمان گرفتن + آشنایی با فرمت آزمون و انواع سوال ها + ترفند ها + سلیقه طراحان سوال های ریدینگ + شناسایی نقطه ضعف ها + تقویت بیشتر لغات و گرامر +شرکت در آزمون های آزمایشی

چگونگی کار در سطح پیشرفته(نمره 6.5 به بالا)

تمرین با کتاب های دشوارتر مثل IELTS Plus 3 و Official Cambridge Guide یا کتاب Complete IELTS نمره 6.5 تا 7.5 + تمرین با لغت های دشوارتر داخل متن + خواندن زیاد متن (روزانه 10 صفحه متن در سطح دشواری بخش سوم آیلتس آکادمیک + تحلیل و بیرون کشیدن ساختارها و واژگان)

.

آشنایی با ریدینگ آزمون آیلتس

آزمون ریدینگ آیلتس یکی از قسمت‌های مهم و تست‌های پایه‌ای آزمون آیلتس است که میزان توانایی شما در خواندن و درک متون در سطح آکادمیک را سنجیده می‌کند. در زیر با خصوصیات و ساختار ریدینگ آزمون آیلتس آشنا خواهید شد:

1. تعداد پاراگراف‌ها: بخش ریدینگ آیلتس شامل 7 تا 9 پاراگراف است. هر پاراگراف معمولاً در حدود 200-300 کلمه است.

2. نوع متون: متن‌ها در این آزمون معمولاً از مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های آکادمیک و مقالات علمی گرفته می‌شوند. موضوعات متون می‌توانند مربوط به علوم اجتماعی، علوم رشته‌ای، ادبیات، فناوری و موضوعات مختلف دیگر باشند.

3. نوع سؤالات: ریدینگ آیلتس شامل مجموعه‌ای از سؤالات مختلف است که حدود 14 نوع هستند. این سؤالات ممکن است شامل تکمیل جمله‌ها، تشخیص نظر نویسنده، مکمل کردن عنوان مقاله، تطبیق عناصر و داده‌ها، تشخیص اینکه یک بیانیه صحیح یا غلط است و یا توضیح اصل متن باشند. (دیدن فهرست کامل)

4. زمان محدود: زمان محدودی برای پاسخگویی در این بخش وجود دارد. معمولاً برای خواندن متن‌ها و پاسخ دادن به 40 سوال، 60 دقیقه زمان دارید.

5. پاسخگویی: پاسخ‌ها را بر روی کاغذ پاسخگویی درج می‌کنید و برای مواردی از جمله تطبیق عناصر، تکمیل جمله‌ها و تشخیص نظر نویسنده، ممکن است از کلمات کلیدی یا عبارات مختصر خواسته شود.

6. سطوح سختی: سوالات ریدینگ آزمون آیلتس در سه سطح سختی گرافته می‌شوند، یعنی متن‌های سطح آکادمیک ساده، متوسط و پیشرفته را شامل می‌شوند.

7. تعیین نمره: در آیلتس آکادمیک برای رسیدن به نمره 6 باید 25 سوال و برای نمره 7 باید 30 سوال از مجموع 40 سوال را درست پاسخ دهید. 

برای آماده شدن برای ریدینگ آیلتس، تمرین مستمر با متون آکادمیک، حل تست‌ها و مدیریت زمان مهم است. عملکرد خوب در این بخش مهارت خواندن و تفسیر متون را نشان می‌دهد و برای کسب نمره‌ی بالا در آزمون آیلتس اهمیت دارد.

.

آشنایی با بخش ریدینگ آزمون آیلتس

.

مهم ترین نکات ریدینگ آیلتس برای نمره 9

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس از سطح پایه – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان