شیوه محاسبه نمره آیلتس

شیوه محاسبه نمره آیلتس

شیوه محاسبه نمره آیلتس

شیوه محاسبه نمره آیلتس

بسیاری از زبان آموزان از شیوه محاسبه نمره آیلتس آگاه نیستند و در براورد نمره تقریبی خود و اصل آماده بودن یا نبودن برای آزمون نهایی دچار مشکل میشوند. در سایت های انگلیسی زبان مربوط به آیلتس بخشی وجود دارد که به آن “شمارنده یا براورد کننده نمره آیلتس” گفته میشود. در اینجا درباره شیوه نمره دهی آیلتس صحبت کرده و جدولی در این زمینه ارائه میکنیم.

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

تبدیل تعداد پاسخ درست به نمره کارنامه لیسنینگ ریدینگ آیلتس

 

دانلود ویدئو / دانلود مجموعه کامل آموزش ویدئویی آیلتس

.

نمره دهی آیلتس به چه شکلی است ؟

آیلتس یک سیستم دقیق و معتبر برای نمره دهی دارد. نمره دهی آزمون توسط اساتید آموزش دیده و بر طبق دستورالعملهای استاندارد صورت می پذیرد. این اساتید دارای مدارک و گواهینامه ارزیابی از مرکز ارزیابی کمربیج هستند. آزمون گیرنده ها هر دو سال یکبار مورد آزمایش قرار گرفته و گواهینامه ی مجدد اخذ می کنند. آنها همچنین به طور مرتب آموزش های جدیدی دریافت می کنند. سیستم یکپارچه ی استخدام،آموزش، میعار سنجی، اعطای گواهینامه و نظارت بر آزمون گیرنده های آیلتس این اطمینان را می دهد که آنها دارای صلاحیت و تجربه کافی هستند. نمرات داوطلبین از 1 تا 9 در مقیاس آیلتس محاسبه می شود. برای هر یک از مهارتها نمره جداگانه نیز در نظر گرفته می شود. با معدل گیری از چهار مهارت فوق یک نمره ی کلی نیز اعلام می گردد. یک سری نمرات میانی نیز مورد محاسبه قرار میگیرند که مرزهای بین نمرات یا ( Band Scores) نامیده می شوند این مرزهای نمره ای نمایشگر عملکرد دقیق داوطلبین می باشد.

.

نمره ی کل آیلتس

کارنامه ی داوطلبین دارای دو نوع نمره می باشد. 1 .نمره ی کلی 2. نمره جداگانه برای هر مهارت. نمرات جداگانه به طور مساوی برای هر چهار مهارت محاسبه می شوند، بنابراین برای به دست آوردن نمره کلی میانگین این چهار نمره را محاسبه می کنند.

در محاسبه ی نمرات از اصل گرد کردن استفاده می شود. یعنی اگر میانگین نمرات گرفته شود و نمره ای به   25/. ختم شود به نیم ارتقا می یابد و اگر 75/. باشد به عدد کامل بالاتر ارتقا می یابد. برای مثال اگر داوطلبی 6.5 برای لیسنینگ، 6.5 به ریدینگ،5 برای رایتینگ و 7 برای اسپیکینگ گرفته باشد نمره کل 6.5 خواهد شد(25 ÷ 4 = 6.25 = 6.5)..

به همین صورت اگر نمرات داوطلبی در لیسنینگ (4) ریدینگ (3.5) رایتینگ (5.5) و اسپیکینگ (6) باشد نمره کل آیلتس این فرد 4 خواهد بود (15.5 ÷ 4 = 3.875 = 4.0). از طرفی برای داوطلبی که نمراتش برای لیسنینگ (6.5) ریدینگ (6.5) رایتینگ (5.5) و اسپیکینگ (6) شده است نمره کل 6 خواهد بود (24.5 ÷ 4 = 6.125 = 6). برای اطلاعات بیشتر از فرایندهای طراحی و نمره دهی به سایت ielts.org مراجعه کنید.

.

براورد نمره پایانی با بهره گیری از محاسبه گر یا شمارنده (calculator) ها

در برخی از وبسایت های آموزشی آیلتس شمارنده یا محاسبه کننده هایی وجود دارد که کار آن ها تبدیل نمره خام زبان آموزان در مهارت لیسنینگ، ریدینگ آیلتس آکادمیک و ریدینگ آیلتس جنرال به نمره نهایی است. از این میان میتوان به examenglish.com در میان سایت های انگلیسی زبان اشاره کرد. در پیوند های زیر میتوانید این شمارنده ها را ببینید و نمره خود را تبدیل کنید:

http://www.examenglish.com/IELTS/IELTS_Band_Score_Calculator.html

IELTS Band Calculator.

براورد نمره آیلتس – بیشتر بخوانید

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان