بهترین راه تقویت لغات آیلتس

بهترین راه تقویت لغات آیلتس

بهترین راه تقویت لغات آیلتس

بهترین روش های تقویت لغات آیلتس

برای تقویت لغات آیلتس، بهترین راه انجام تمرینات و فعالیت‌های مرتبط با آزمون آیلتس است. می‌توانید از منابع مختلفی مانند کتاب‌ها، منابع آموزشی آنلاین، پادکست‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده کنید. همچنین، گسترده خوانی و درک مطلب از منابع مختلف نیز به تقویت لغات شما کمک خواهد کرد. در این پست قصد داریم به بهترین روش های تقویت دایره لغات برای آزمون آیلتس نگاهی داشته باشیم. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

تقویت لغات آیلتس یک فرایند طولانی و پیچیده است که نیازمند تلاش و تمرین مداوم است. در ادامه به برخی از روش‌های بهترین برای تقویت لغات آیلتس می‌پردازیم:

1. خواندن متون آکادمیک: خواندن متون آکادمیک، مانند مقالات علمی و کتاب‌های درسی، به شما کمک می‌کند تا با لغات تخصصی و عبارات رایج در آزمون آیلتس آشنا شوید. همچنین، این فعالیت به شما در تقویت مهارت خواندن و فهمیدن مطالب به صورت کامل کمک می‌کند. اگر در سطح بالایی از زبان انگلیسی هستید بهترین منبع برای شما مجله ها و روزنامه های انگلیسی زبان هستند که میتوانید به صورت رایگان دانلود بفرمایید.

2. استفاده از اپلیکیشن های آموزشی: امروزه برنامه‌های آموزشی زیادی برای تقویت لغات زبان انگلیسی آیلتس وجود دارد. این برنامه‌ها شامل تمرینات، بازی‌ها و آزمون‌های متنوع هستند که به شما در یادگیری لغات کمک می‌کنند. در این صفحه بهترین اپ های سال های گذشته آیلتس را فهرست کرده و لینک دانلود رایگان نسخه کامل آن ها در دسترس قرار داده ایم. 

3. ساختن فهرست لغات: هر روز لغات جدیدی که یاد می‌گیرید را در یک لیست ذخیره کنید. این لیست را می‌توانید به صورت الکترونیکی یا روی کاغذ داشته باشید. هر روز به این لیست نگاه کرده و لغات را تمرین کنید. همچنین میتوانید فهرست ارزشمند AWL(به معنای فهرست لغات آکادمیک) و 3000 واژه از پرکاربرد ترین لغات زبان انگلیسی را هم دانلود و استفاده بفرمایید. همچنین فهرستی از 100 کالوکیشن ضروری ایلتس هم توسط مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس تهیه شده که در همین سایت برای بازبینی و دانلود رایگان در دسترس می باشد. 

4. استفاده از لغات در جملات: برای به خاطر سپردن لغات بهتر است آن‌ها را در جملات استفاده کنید. می‌توانید از جملات نمونه در کتاب‌ها یا منابع آموزشی استفاده کنید یا خودتان جملات بسازید. درست بودن جمله ها را میتوانید در گروه های آیلتس یا گروه های تلگرامی آموزش زبان انگلیسی پرسش کنید و همیشه تعدادی از حاضرین با سطح بالایی از زبان انگلیسی راهنمای شما خواهند بود. 

5. تمرین با فلش کارت های آماده: از کارت‌های فلش برای تمرین و حفظ لغات استفاده کنید. روی یک طرف کارت لغت انگلیسی و روی طرف دیگر آن معنی و تلفظ را بنویسید. سپس کارت‌ها را با خود ببرید و در هر زمانی که فرصت دارید، لغات را تمرین کنید.

6. استفاده از دیکشنری تک زبانه: هنگام خواندن و یا گوش دادن به مطالب در زبان انگلیسی، حتما از دیکشنری تک زبانه استاندارد مثل دیکشنری لانگمن که نسخه اندروید و ویندوز آن برای دانلود در دسترس هست استفاده کنید تا معانی لغات جدید را یاد بگیرید. همچنین، بهتر است که از دیکشنری‌های آنلاین و یا دیکشنری‌هایی که تلفظ لغات را نیز نشان می‌دهند، استفاده کنید. هرگز معنی فارسی را بعنوان معنی درست در نظر نگیرید چون واژه مورد نظر به احتمال زیاد در متون دیگر معنایی متفاوت خواهد داشت. 

7. مطالعه و گوش دادن به منابع آموزشی: منابع آموزشی مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها و مقالات آموزشی را مطالعه و گوش دهید. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا با لغات رایج و استفاده‌ی صحیح آن‌ها در جملات آشنا شوید. در این زمینه میتوانید کتاب های لیسنینگ فهرست منابع پیش آیلتس و فهرست بهترین منابع آیلتس را استفاده بفرمایید. 

8. شرکت در کلاس‌های آموزشی: شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی یا دوره‌های آمادگی آیلتس می‌تواند به شما در تقویت لغات کمک کند. در این کلاس‌ها معمولاً فعالیت‌های گروهی و تمرینات متنوعی برای تقویت لغات انجام می‌شود. شرایط دوره های فشرده آیلتس و زبان انگلیسی مهندس ابوالقاسمی را در این صفحه بازبینی بفرمایید. 

9. استفاده از لغات در مکالمات روزمره: سعی کنید لغات جدید را در مکالمات روزمره‌تان استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لغات را در ذهن خود ثابت کنید و به صورت عملی درک و استفاده کنید.

10. تمرین با منابع آزمون آیلتس: استفاده از منابع آزمون آیلتس برای تمرین و حفظ لغات نیز مفید است. با حل تست‌ها و تمرینات مربوط به آزمون، لغات را در متن‌های واقعی مشاهده می‌کنید و به کاربرد آن‌ها در جملات می‌پردازید.

به یاد داشته باشید که تقویت لغات آیلتس نیازمند صبر، تلاش و تمرین مداوم است. همچنین، بهتر است هر روز برنامه‌ای برای تمرین و یادگیری لغات تعیین کنید و به آن پایبند باشید.

.

بهترین راه تقویت لغات آیلتس – مطالب پیشنهادی:

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان